۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴

در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

ترمز نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی کشیده شد/مانع تسهیلات و تورم

ترمز نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی کشیده شد/مانع تسهیلات و تورم

بیرجند- مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: مشکلات پرداخت تسهیلات مانعی در اجرای نهضت گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رضایی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی ۷۶ هکتار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار تن تولید محصولات گلخانه‌ای در استان داریم، بیان‌کرد: ۱۳.۶ هکتار طرح‌های گلخانه‌ای تسهیلات آن پرداخت شده که پنج هکتار آن به بهره‌برداری رسیده است.

رضایی گفت: ما ۱۳ طرح بالای یک هکتاری داشته‌ایم که به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تعدادی از آن در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات در مسیر گلخانه‌داران بحث تسهیلات پرداختی است، اظهار کرد: وقتی تسهیلات به متقاضی پرداخت نشود ترمزی برای توسعه گلخانه‌ها در خراسان‌جنوبی خواهد بود که مشکلات این بخش نیاز به پیگیری دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تورم موجود نیز شوکی به سرمایه گذاران وارد و مسائلی را برای آنان به وجود آورد.

رضایی با اشاره به اینکه هر هکتار گلخانه برای هشت نفر فرصت شغلی مستقیم و برای ۲۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم، ایجاد می‌کند، ادامه داد: نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی صورت اتمام قرارداد برای ۱۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

وی یادآور شد: نکته مثبت طرح‌های کشاورزی این است که فرصت‌های شغلی آن در تمام استان پخش می‌شود و تنها در یک منطقه نیست.

کد خبر 5148521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha