۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷

در شورای تحول علوم انسانی؛

کلیات برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی تصویب شد

کلیات برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی تصویب شد

کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی در جلسه شورای تحول و ارتقا علوم انسانی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۹۳ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل به صورت حضوری و آنلاین در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

حداد عادل در ابتدای جلسه با اشاره به جایگاه بالای روابط عمومی در دستگاه‌ها و سازمان‌ها اظهار داشت: روابط عمومی در دستگاه‌ها حلقه اتصال دستگاه با بیرون و بالعکس می‌باشد و امروزه با ظهور و بروز رسانه‌های جدید اجتماعی و فضای مجازی، روابط عمومی به حلقه اتصال تولید و مصرف کننده تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی جز جدایی ناپذیر از واقعیت‌های دنیای امروز است، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های هر مدیری داشتن یک روابط عمومی کارآمد است و نوعاً، روابط عمومی دستگاه‌ها از افراد متخصص و تحصیل کرده این رشته نیستند و عمدتاً مسئولیت این بخش در سازمان‌ها و دستگاه‌ها به افراد توانمندی که روابط اجتماعی بالایی دارند سپرده می‌شود.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به نقش حساس روابط عمومی در سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: اگر مسئول روابط عمومی فرد ورزیده و شایسته‌ای باشد، بسیاری از نارضایتی‌های عامه مردم برطرف می‌شود زیرا روابط عمومی در تعامل بین مردم و سازمان و انتقال مشکلات مردم به دستگاه، نقش اساسی دارد.

حداد عادل اضافه کرد: روابط عمومی از رشته‌هایی پر طرفداری است که بازار کار دارد و اگر توسعه صحیح پیدا کند، فارغ التحصیلان این رشته در زمینه اشتغال مشکلی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه این رشته در ایران دارای سابقه است و در سایر کشورهای دنیا دکترای این رشته نیز وجود دارد، گفت: تصویب کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی گام مثبتی است برای تأسیس دوره دکتری این رشته، تا دانشگاه‌ها بتوانند افراد متخصص و کار بلد در این حوزه تربیت کنند.

در پایان این جلسه پس از اظهار نظر و پیشنهادات اعضا، کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید و بررسی جزئیات این برنامه به جلسه آینده موکول شد.

کد خبر 5149570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha