۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی :

سیر صعودی کرونا در خراسان جنوبی/محدودیت های جدید اعمال می شود

سیر صعودی کرونا در خراسان جنوبی/محدودیت های جدید اعمال می شود

بیرجند- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری وکنترل کرونا درخراسان‌جنوبی از افزایش روند کرونا در استان خبرداد و گفت: ویروس جهش یافته در کشور به ویژه خوزستان دیده شده که نیازمندرعایت مسائل بهداشتی است.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با مهر با اشاره به تغییر رنگ بندی شهرهای استان بیان کرد: طی روزهای اخیر روند افزایشی موارد بستری کرونا را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه موارد بستری کرونا طی دو روز گذشته ۲۶ نفر افزایش داشته است، افزود: موارد مثبت سرپایی هم در چند روز اخیر افزایش یافته که نشان دهنده روند صعودی ویروس است.

شریف زاده ادامه داد: امید است با رعایت پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌های جدیدی که امروز در ستاد کرونا به تصویب رسیده بتوانیم جلوی این افزایش‌ها را بگیریم.

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: محدودیت تردد شبانه از روز شنبه در تمامی شهرهای استان اعمال می‌شود.

شریف زاده با بیان اینکه سایر محدودیت‌های مربوط به مشاغل در شهرهای زرد و نارنجی ادامه می‌یابد، افزود: در حال حاضر چهار شهرستان در وضعیت زرد و یک شهرستان در وضعیت قرمز هستند.

وی با اشاره به واکسن کرونا بیان کرد: با توجه به برنامه ملی واکسیناسیون کرونا، سهمیه دوم واکسن استان به زودی وارد می‌شود.

شریف زاده با اشاره به ویروس جهش یافته کرونا بیان کرد: اگرچه در سطح کشور به ویژه خوزستان گزارش‌هایی از ویروس جهش یافته انگلیسی داشته‌ایم اما خوشبختانه تاکنون در خراسان جنوبی موردی از این ویروس نداشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش ویروس در سطح کشور، راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم بنابراین از شهروندان خواستاریم این مهم را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 5150191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مریم IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      اگر محدودیت چرا نظارت نیست و بازار بازه