۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۲۵

نماینده مردم تاکستان:

کرونا ۶۱ کارخانه در تاکستان را تعطیل کرده است

کرونا ۶۱ کارخانه در تاکستان را تعطیل کرده است

قزوین- نماینده مردم تاکستان گفت: با شیوع ویروس کرونا ۶۱ کارخانه در شهرستان تاکستان تعطیل شد و همین امر سبب شد تا بیشتر مردم در تنگنای اقتصادی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر رجب رحمانی در نشست صمیمی نمایندگان مجلس با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از ظهر پنج‌شنبه اظهار کرد: یکی از وظایف نظام و انقلاب این است که شرایط یک زندگی حداقلی را برای مردم جامعه فراهم کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: با شیوع ویروس کرونا ۶۱ کارخانه در شهرستان تاکستان تعطیل شد و همین امر سبب شد تا بیشتر مردم در تنگنای اقتصادی قرار بگیرند.

وی افزود: اگرچه خواسته قلبی ما این است که استان تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کاهش پیدا کند اما وجود برخی مشکلات اقتصادی سبب شده تا نیاز مردم کم‌بضاعت به حمایت‌های کمیته امداد احساس شود.

این مسئول ابراز کرد: امیدواریم وضعیت اقتصادی مردم بهتر شود تا شاهد کمترین تعداد از افراد تحت پوشش در کمیته امداد و بهزیستی باشیم.

اجرای طرح شهید رجایی برای حمایت از افراد کم‌برخوردار

لطف اله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک نیز اظهار کرد: کمیته امداد از نهادهای انقلابی است که توسط امام خمینی (ره) به یادگار مانده‌است و عمل فعالیت آن در حوزه کمک به محرومیت خلاصه می‌شود که البته در این خصوص فعالیت‌های چشمگیری داشته و مردم از عملکرد این نهاد راضی هستند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: طبق امارهای بدست امده بسیاری از خانواده‌ها با حمایت‌های کمیته امداد خودکفا و از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

وی بیان کرد: صحبت امروز ما مختص به خانواده‌هایی است که تحت پوشش کمیته امداد نیستند اما به فراخور شرایطی که دارند جزو افراد نیازمند و محروم محسوب می‌شوند.

این مسئول ابراز کرد: لازم است افراد آسیب‌دیده در بخش کرونا، روستاییان و افراد ساکن در مناطق محروم و مشاغلی که از جایگاه باز نشستگی برخوردار نیستند در قالب طرح شهید رجایی مورد حمایت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در خواست ما در راستای اجرای طرح شهید رجایی حمایت از اشخاص نیازمندی است که تاکنون تحت پوشش بیمه و یا نهاد خاصی نبودند و نیستند و ما خواستار این مسئله هستیم که با اجرا طرح شهید رجایی این افراد بتوانند مورد حمایت واقع شوند.

سیاهکلی با اشاره به افزایش تسهیلات مددجویان عنوان کرد: تاکنون حدود ۵۰ میلیون برای تسهیلات اشتغال مددجویان صرف می‌شد اما تلاس ما در مجلس این است که این رقم به بالا ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

وی ادامه داد: توجه مجلس به بودجه کمیته امداد با افزایش ۴۰ درصدی همراه بود که بیشتر این تسهیلات درخصوص کارآفرینی و اشتغالزایی است.

وی گفت: پیش‌بینی ما در سال ۱۴۰۰ با توجه به وجود ویروس کرونا و شرایط اقتصادی نامناسب تحت پوشش قراردادن و حمایت از افراد کم‌برخورداری است که تاکنون مورد حمایت هیچ نهادی نبوده‌اند.

وی در پایان صحبت‌هایش ابراز کرد: تلاش ما در مجلس برای تأمین اعتبارات لازم برای نهادهای امدادی از جمله کمیته امداد است که تاکنون خوب پیشرفته و ما امیدواریم ارقام مناسبی در اعتبارات برای این نهاد ثبت شود.

بودجه محرومیت زدایی در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد

فاطمه محمدبیگی در ادامه این نشست اظهار کرد: ما درحال پیگیری افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد در مجلس شورای اسلامی هستیم و افزایش بودجه‌های فقرزدایی و محرومیت زدایی را در دستور کار خود مجلس شورای اسلامی قرار دادیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: قسمتی از مباحث محرومیت‌زدایی در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود که در همین راستا مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در بودجه ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

محمدبیگی در پایان تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ یک بار رد شده و برگشت خورده است به همه سبب نمی‌توان فعلاً رقم دقیق افزایش بودجه محرومیت‌زدایی را برای افزایش بودجه عنوان کرد اما ما امیدواریم شاید اتفاقات خوبی در راستا تأمین بودجه کمیته امداد و بهزیستی باشیم.

روح الله عباسپور در ادامه صحبت‌های این نماینده عنوان کرد: رویکرد کمیته امداد درخصوص اشتغالزایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار برکات زیادی را به همراه داشت که یکی از آن‌ها رسیدن به اقتصاد مقاومتی پایدار و دیگری ایجاد انگیزه برای رشد اشتغازایی بود.

نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز افراد تحت پوشش کمیته امداد که شاغل شده‌اند می‌توانند به راحتی در خصوص اشتغال خانگی فعالیت کرده و فضا اشتغالزایی را گسترش دهند برای مثال کارگاه تولید چرم ما در آبگرم با ۴۰ نفر شاغل می‌تواند قابلیت اشتغالزایی را برای ۳۰۰ نفر فراهم کنند.

وی گفت: نکته قابل توجهی که در خصوص اشتغالزایی کمیته امداد وجود دارد این است که هزینه ایجاد اشتغال در این نهاد بیسار کمتر از سایر حوزه‌ها و صنعت‌های دیگر است.

این مسئول در پایان گفت: لازمه کسب موفقیت و پیشرفت تعامل و همکاری نمایندگان مجلس با نهادهای مهمی چون کمیته امداد است و ما در این میان در تلاشیم تا به وظایف خود در مجلس به خوبی عمل کنیم.

کد خبر 5150611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha