برای جلوگیری از سقوط شهر؛

ائتلاف متجاوز سعودی به جبهه مأرب نیرو وتجهیزات نظامی ارسال می‌کند

ائتلاف متجاوز سعودی به جبهه مأرب نیرو وتجهیزات نظامی ارسال می‌کند

ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن برای جلوگیری از شکست مفتضحانه در مأرب، استحکامات دفاعی خود در این شهر مرکزی را دوبرابر کرده و نیروها و تجهیزات را از سایر مناطق یمن به این جبهه گسیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، با نزدیک شدن نیروهای انصارالله یمن به شهر مأرب، ائتلاف متجاوز سعودی استحکامات دفاعی خود در این شهر مرکزی را دوبرابر کرده و نیروها و تجهیزات نظامی را از سایر مناطق یمن به سوی این شهر گسیل کرده است.

خبرگزاری رویترز شامگاه پنج شنبه (به وقت ریاض) به نقل از منابع آگاه در ارتش و دولت مستعفی یمن گزارش داد که صدها نیروی نظامی از استان‌ها ی شرقی یمن به نامهای «حضرموت» و «شبوه» وارد مأرب شدند؛ شهری که در ۷۵ مایلی شرق صنعا- پایتخت تحت کنترل انصارالله یمن- قرار گرفته است.

از سویی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروی هوایی پادشاهی سعودی بر حمله‌های خود علیه مواضع انصارالله یمن افزوده‌است.

خبرگزاری المسیره وابسته به انصارالله یمن نیز روز پنج شنبه اعلام کرد که تقویت نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی شامل گنجاندن عناصری از داعش می‌شود. وابستگان محلی داعش و القاعده از زمان آغاز جنگ داخلی یمن در سال ۲۰۱۵ در تقلا برای کسب نفوذ در مناطق شرقی یمن بوده‌اند و حتی تسلیحات غربی فروخته شده به عربستان و امارات متحده عربی- دیگر عضو ائتلاف سعودی- در دست نیروهای آنان یافت شده است.

شبکه الجزیره نیز در گزارشی مدعی شد که از زمان آغاز عملیات تهاجمی ائتلاف سعودی علیه نیروهای انصارالله یمن در اوایل ماه فوریه، صدها تن از نیروهای هر دو طرف کشته شدند. بنا بر گزارش‌ها، نیروهای انصارالله یمن توانستند روز پنج شنبه با موفقیت سدِّ مأرب را تحت کنترل خود درآورند؛ یک مکان راهبردی در فاصله ۷ مایلی جنوب این شهر که از دیدی مسلط بر شاه راه‌های اطراف آن برخوردار است.

کد خبر 5150656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha