۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۱۹

فرماندار آبادان:

مقاومت برخی مدیران در برابر مصوبات ستاد کرونا خیانت است

مقاومت برخی مدیران در برابر مصوبات ستاد کرونا خیانت است

آبادان- فرماندار آبادان، مقاومت برخی مدیران در برابر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در آبادان را نوعی خیانت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید زین العابدین موسوی عصر امروز شنبه در نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونای شهرستان آبادان، تصریح کرد: اینکه برخی از مدیران و مسئولان در مقابل اجرای محدودیت‌ها و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا مقاومت و تعامل کنند، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه این کار خیانت و تعامل با کرونا و بلای جان مردم است و اصلاً برای ما قابل قبول نیست، از فعالیت برخی اصناف غیرضروری در شهرستان انتقاد کرد و افزود: چیزی که از سوی ستاد مرکزی برای ما ابلاغ شده است، فعالیت گروه شغلی یک تحت شرایط رعایت پروتکل‌هاست.

فرماندار آبادان با تأکید بر اینکه همان گروه شغلی یک نیز باید کنترل شوند، بیان کرد: همچنین گروه‌های شغلی دو و سه و چهار نمی‌توانند در ایام وضعیت قرمز کرونایی فعالیت کنند و اگر نتوانیم این وضعیت را برای ۱۰ روز مدیریت کنیم، قطعاً موج تعطیلی‌ها به عید امسال کشیده می‌شود.

موسوی گفت: هر واحد صنفی متخلف که پلمب بشود تا پایان وضعیت قرمز اجازه فعالیت ندارد و همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای حق فروش اقلامی به غیر از غذایی و بهداشتی ندارند و در صورت تمرد، پلمب خواهند شد.

وی از تعطیلی نماز جمعه و جماعات، همایش‌ها و تجمعات تا پایان وضعیت قرمز شهرستان آبادان خبر داد و افزود: بازارهای جمعه و دیگر بازارهای غیررسمی باید تعطیل شوند؛ همچنین دست‌فروشان هم در کنار اصناف باید با ستاد همکاری کنند و برای چند روز فعالیت نداشته باشند و از شهرداری آبادان درخواست می‌شود که بر پارک‌ها و بوستان‌ها و آرامستان‌ها نظارت کامل داشته باشد.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه تذکرها و توصیه‌ها بارها و بارها به دیگران و متخلفان داده شود، تأکید کرد: در این راه با هیچ متخلفی مماشات نکنید و افراد متخلف و قانون‌گریز بدون تذکر اعمال قانون شوند.

موسوی گفت: با صراحت اعلام می‌کنم که عملکرد خوب ما متعلق به همکاری مردم است و عملکرد ضعیف ما نیز به کیفیت کار خود ما بر می‌گردد که در این راستا مکلف هستیم جلوی بیماری و آسیب‌دیدگی شهروندان را بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ فردی و هیچ هموطنی برای سفر به آبادان برنامه‌ریزی نکند، بیان کرد: از اکنون کنترل ورودی و خروجی شهر آبادان از سمت ماهشهر و اهواز تشدید می‌شود و هیچ خودروی غیربومی حق ورود به آبادان را ندارد و علاوه بر عودت دادن، جریمه خواهند شد.

فرماندار آبادان تأکید کرد: ادارات و سازمان‌ها حداکثر با یک‌سوم نیروی خود فعالیت کنند یعنی کمتر از یک‌سوم هم مجاز است و با مدیری که از این امر مهم سرباز بزند، قطعاً برخورد خواهیم کرد.

موسوی افزود: تا ۲۰ درصد نیروهای هر اداره باید به همراه امکانات لازم در خدمت افتخاری ستاد مقابله با کرونا برای نظارت بر مصوبات قرار بگیرند و این افراد به طور سریع به ستاد کرونا معرفی شوند و ادارات مربوطه در پرداخت حقوقشان باید استعلام ستاد کرونا را بگیرند.

وی ادامه داد: از پلیس راهور درخواست می‌شود که خودروهای متخلف مستقر در حاشیه پارک‌ها و خودروهایی که محدودیت‌های کرونایی را نادیده می‌گیرند، مطابق با مصوبات ستاد و با نرخ کرونا اعمال قانون کنند.

موسوی تصریح کرد: برنامه‌ریزی می‌شود که بیماران کرونایی خرمشهر و شادگان تا حد ممکن در بیمارستان شهر خودشان بستری شوند و این موضوع در جلسه استانی نیز مطرح شده است.

کد خبر 5152007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha