۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴

فرماندار انزلی:

غفلت شهروندان از خطر کرونا وضعیت را بحرانی می کند

غفلت شهروندان از خطر کرونا وضعیت را بحرانی می کند

انزلی- فرماندار بندرانزلی با اشاره به شکننده بودن وضعیت این شهرستان از نظر کرونا، گفت: در صورت غفلت شهروندان، وضعیت بحرانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل میر غضنفری ظهر یکشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان انزلی، اظهار کرد: در یک سال اخیر انزلی فضای پرالتهابی را پشت سر گذاشت که با همت مجموعه بهداشت و درمان، سپاه، بسیج ارتش و نیروهای مردمی از آن شرایط بحرانی عبور کردیم.

وی با اشاره به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، افزود: متأسفانه علاوه بر اینکه به دلیل تغییر وضعیت ویروس کرونا نمی‌توان به طور قطع و یقین اتفاقات را پیش بینی کرد، بازدارندگی واکسن کرونا و داروهای به دست آمده برای ایمنی کامل مردم در مقابل این ویروس مشخص نیست و لازم است مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

میرغضنفری با بیان اینکه در حال حاضر اقدامی برای تعطیلی بازارها انجام نمی‌شود، تاکید کرد: بازارها تنها در صورتی تعطیل می‌شود که سلامت شهروندان به خطر بیاندازد بنابراین از کسبه و بازاریان و کلیه صنوف می‌خواهیم علاوه بر رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی به مشتریان خود نیز در خصوص رعایت بهداشت فردی تذکر دهند.

وی به فرارسیدن تعطیلات نوروز و روزهای پایانی سال اشاره کرد و ادامه داد: کسبه، اصناف و بازاریان می‌توانند در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به کار خود مشغول باشند.

میرغضنفری با اشاره به اینکه برگزاری نماز جمعه در شهرها بر اساس اعلام ستاد کرونا به ستاد اقامه نماز جمعه استان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف دستور العمل جدیدی ابلاغ نشده و برگزاری اعتکاف در سراسر کشور منتفی است.

وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های اعم از بسیج، هلال احمر و کادر درمان برای مقابله با این ویروس منحوس تأکید و اضافه کرد: فرهنگ سازی از طریق فضای مجازی، استفاده از چهره‌های تأثیرگذار در کنار تلاش کادر درمان به روند کاهش آمار در جامعه کمک می‌کند.

فرماندار انزلی با اشاره به تشدید نظارت بر بازار توسط اصناف، صمت و تعزیرات در ایام پایانی سال، تاکید کرد: باید نظارت‌ها بر بازار افزایش یافته و تیم‌های گشت و بازرسی با شدت بیشتری برای رفاه حال شهروندان و مقابله با هرگونه تخلف وارد عمل شوند.

میرغضنفری با بیان اینکه شهروندان برای جلوگیری از ترددهای غیر ضرور باید از ضرورت خدمات دولت الکترونیک استفاده کنند، گفت: متأسفانه تجمع افراد در برخی از کلینیک‌های پزشکی و آزمایشگاه‌ها بسیار زیاد است که باید مدیریت شود.

وی با اشاره به تداوم اعمال محدودیت‌های شبانه، اضافه کرد: بازارهای هفتگی نیز یکی از دغدغه‌هایی است که در صورت وجود مکانی وسیع‌تر پیشنهاد می‌شود شنبه بازار به آن مکان انتقال یافته تا مردم با فاصله بیشتری به امورات خود بپردازند.

کد خبر 5152820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha