۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرج:

دپوی نخاله در منطقه ۳ شهرداری کرج جمع‌آوری شود

دپوی نخاله در منطقه ۳ شهرداری کرج جمع‌آوری شود

کرج - رئیس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای شهر کرج گفت: دپوی نخاله به ویژه نخاله‌های ساختمانی در منطقه ۳ شهرداری کرج که موجب سلب آرامش شهروندان شده است جمع‌آوری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریده بزنی بیرانوند بعد از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور دویست و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: دپو نخاله به ویژه نخاله‌های ساختمانی در منطقه ۳ شهرداری کرج که موجب سلب آرامش شهروندان شده است جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: دپو نخاله بیشتر باعث نارضایتی شهروندان هم‌جوار در اطراف زندان قزل‌حصار شده است که از شهردار درخواست جمع‌آوری نخاله‌ها و جلوگیری از این اقدام هستم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای شهر کرج تصریح کرد: برخی شهروندان با عدم رعایت توصیه‌ها و اخطارها، اقدام به دپوی خاک و نخاله و ضایعات در زمین‌های بایر اطراف زندان می‌کنند که این امر علاوه بر ایجاد خطرات بهداشتی و زیست‌محیطی، موجب لطمه زدن به منظر شهر و آلودگی بصری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار و اعضای شورای اسلامی کرج درخواست دارم که جهت دلگرمی به زلزله‌زدگان استان کهگیلویه و بویراحمد در حد امکان به هم‌وطنان زلزله‌زده مساعدت در قالب فراهم کردن معیشت و سبدهای کالا اقدام شود.

کرج رنگین‌کمانی از گویش‌های مختلف کشور است

رحیم خستو، سخنگو و رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج نیز در نطق باتبریک روز جهانی زبان مادری به همه اقوام با زبان‌های مختلف ایرانی اظهار داشت: کلان‌شهر کرج با رنگین‌کمانی از گویش‌های مختلف به شهری خاص تبدیل شده است.

وی بیان کرد: امروز روز جهانی زبان مادری است در بسیاری از کشورهای توسعه یافته با ارائه امتیازاتی سعی دارند با آموزش زبان مادری مهاجرین را حفظ نمایند، چون جهان فرهنگ با تنوع زیباتر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: کشور ما مملو از فرهنگ‌ها و سنن مختلف است در زمینه زبان نیز شاهد زبان‌های گوناگونی لری، ترکی، مازندرانی، گیلکی و… در کلان‌شهر کرج هستیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه شهر کرج علاوه بر برخورداری از گویش زیبای کرجی از زبان‌های دیگر، سرزمین ایران رنگین‌کمان زیبایی ساخته است که همه یک صدا به شهر کرج می‌اندیشند و این امر کرج را در ایران تبدیل به شهری خاص تبدیل کرده است.

مغازه‌ها و بنگاه‌های تفکیک زباله در بلوار شهید ایرانی تعیین تکلیف شوند

محمد نبیونی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور مشارکت‌های شورای شهر کرج نیز اظهار داشت: مغازه‌ها و بنگاه‌های تفکیک زباله در باند جنوبی بلوار شهید ایرانی تعیین تکلیف و این مناظر نامناسب از سطح این منطقه پاک شود.

وی بیان کرد: پیرو تقاضاهای مکرر قبلی از شهردار درخواست می‌شود مسئله مغازه‌ها و بنگاه‌های تفکیک زباله در باند جنوبی بلوار شهید ایرانی تعیین تکلیف شوند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور مشارکت‌های شورای شهر کرج به پروژه تعریض، بهسازی خط چهار حصار اشاره کرد و افزود: پروژه تعریض، بهسازی و مناسب‌سازی خط چهار حصار به سمت تونل جاده چالوس مدت قابل توجهی است با سرعت بسیار پایینی پیش می‌رود و در مواردی نیز به دلیل عدم تزریق بودجه متوقف شده است لذا درخواست می‌شود رسیدگی صورت گرفته و این مهم به زودی محقق شود.

نبیونی بیان کرد: از شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر کرج درخواست می‌شود ضمن مکاتبه با مسئولین شهرستان و استان پیگیری لازم در خصوص طرح تعریض اتوبان کرج – قزوین در محدوده پل حصارک تا پل فردیس و بالعکس به عمل آورده و تا تسریع انجام آن مشکلات طرفین اتوبان برطرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج به نصب تندیس دهقان فداکار اشاره کرد و افزود: از شهردار درخواست می‌شود در خصوص ساخت و نصب تندیس دهقان فداکار در میدان انتهای بلوار گلستان در محدوده شهرداری منطقه ۵ تسریع لازم به عمل آورد.

نبیونی یادآور شد: با توجه به بازدید به عمل آمده از پارک ۸ هکتاری در دست احداث در محدوده بلوار شهید ایرانی از این پروژه ضمن تقدیر و تشکر از زحماتی که در این ارتباط در حال انجام است درخواست می‌شود شهردار به منظور تسریع در روند تکمیل این پروژه و افتتاح و بهره‌برداری از آن از همه امکانات شهرداری استفاده نمایند چراکه با سرعت فعلی امکان تکمیل و افتتاح تا بهار سال آینده وجود ندارد.

کد خبر 5152861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجتبی شریعتی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      3 0
      لطفا نسبت به درخواست انتقال مرکز بازیافت زباله های شهری در نزدیکی کیانمهر و فرودگاه پیام که بوی بسیار نامطبوع داره گزارش و سوال بفرمایید از شورای شهر متاسفانه چنان بوی متعفن داره انسان از زندگی سیر میشه
    • همتی IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 0
      توروخدا نسبت ب بوی متعفن سمت کیانمهر فرودگاه پیام رسیدگی کنید خدا بداد مردم ان منطقه برسه بخدا دیوانه میشه ادم از ان مسیر رد میشه توروخدا مسولین رسیدگی کنید
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 0
      از شورای شهریها بخواهید یه رانندگی تو برخی خیابونها انجام بدهند تا شاید کمی بفکر روکش آسفالتشون بشه مخصوصا بلوار ولعصر مهرشهر حدفاصل اکبرآباد تا شعبان ‌آباد