۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶

مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

دانشگاه فرهنگیان بازوی اساسی آموزش و پرورش است

 دانشگاه فرهنگیان بازوی اساسی آموزش و پرورش است

کرج - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دانشگاه فرهنگیان بازوی اساسی آموزش و پرورش است و با استفاده از ظرفیت این دانشگاه می‌توانیم به اعتلای آموزش و پرورش کمک شایانی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی صبح سه‌شنبه در دیدار با مسئول و معاونان بسیج دانشجویی پردیس پسران حکیم ابوالقاسم فردوسی دانشگاه فرهنگیان کرج اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید به صورت ویژه به آن بپردازیم این است که تربیت بر تعلیم تقدم دارد و اگر این امر در آموزش و پرورش محقق شود.

وی ادامه داد: اگر در آموزش و پرورش امر تربیت بر تعلیم تقدم پیدا کند به طور حتم می‌توانیم به وظیفه ذاتی خود در این نهاد انسان‌ساز برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان بازوی اساسی آموزش و پرورش است و با استفاده از ظرفیت این دانشگاه می‌توانیم به اعتلای آموزش و پرورش کمک شایانی کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه تربیت معلم باید دانشجویی که وارد دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر می‌شود در زمان بازنشستگی نیز از این دانشگاه خروج پیدا کند، یعنی باید اتصال عمیقی در این بین ایجاد شود.

سند تحول بنیادین تنها مرجع آموزش و پرورش به شمار می‌رود

قاسمی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین تنها مرجع و سند آموزش و پرورش به شمار می‌رود، البته برای اجرایی‌شدن این سند نیز باید معلمان و مدیرانی تحول‌گرا داشته باشیم تا بتوانیم این امر را محقق کنیم.

است البته برای اجرای آن نیاز به مدیران تحول‌گرا داریم، نیاز به مدیران شجاع و مقتدر داریم.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، گفت: اتخاذ رویکرد مدرسه محوری یکی از اصلی‌ترین پیش‌نیازها برای رسیدن به سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز متذکر شد: بسیج دانشجویی دارای جایگاه و ظرفیت ویژه‌ای است که با استفاده از این ظرفیت می‌توان به بسیاری از اهداف نظام کمک کرد.

کد خبر 5154323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha