۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷

استاندار گیلان:

ظرفیت های بومی و محلی برای ایجاد نشاط اجتماعی استفاده شود

ظرفیت های بومی و محلی برای ایجاد نشاط اجتماعی استفاده شود

رشت- استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های فراوان بومی و محلی در مناطق مختلف استان، گفت: باید از این ظرفیت ها برای ایجاد نشاط اجتماعی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان سیاهکل با اشاره به گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در طول یک سال گذشته شاهد مشارکت و همدلی مردم با مسئولان در مقابله با این ویروس بودیم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا به بسیاری از کسب و کارها آسیب وارده کرده است، گفت: باید با تداوم انسجام، وفاق و همدلی از این شرایط سخت گذر کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش‌های دولت برای ایجاد نشاط اجتماعی و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، افزود: بسیاری از مناطق استان گیلان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی را همانند گذشته دارد.

وی در ادامه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های بومی و محلی برای ایجاد نشاط اجتماعی تأکید و اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا باید از بستر فضای مجازی برای برگزاری این برنامه‌ها استفاده شود.

زارع با اشاره به ضرورت‌های شهرستان سیاهکل به ویژه در حوزه امنیتی، اظهار کرد: وجود این امنیت زمینه جذب سرمایه گذار و توسعه شهرستان را فراهم می‌کند که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی همچنین به اعتبارات و مؤلفه مهم توزیع آن در سطح شهرستان‌ها اشاره و با بیان اینکه جمعیت مهم‌ترین مؤلفه در این بخش است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان سیاهکل در این زمینه پیشنهادهای در سطح ملی مطرح شده که امیدواریم این دو مؤلفه برای این شهرستان اصلاح شود.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان سیاهکل و استقبال فعالان این حوزه از طرح‌های صنایع تبدیلی و بسته بندی و کشاورزی مدرن، گفت: مسئولان شهرستان ضمن ایجاد بسترهای مناسب فعالیت در این زمینه و راه اندازی واحدهای جدید به موضوع حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نیز توجه کنند.

وی همچنین به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده نیز اشاره و با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت بالای مردم مهم‌ترین اولویت ما است، ادامه داد: ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت مردم تضمین کننده حفظ نظام است.

زارع تأکید کرد: مشارکت حداکثری با محوریت قانون، همکاری مردم، مسئولان و حفظ وحدت محقق می‌شود و زمینه ساز افزایش اعتماد عمومی است.

در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش‌های محمود صوفی در دوران تصدی فرمانداری سیاهکل، رحمت حیدری نژاد به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

کد خبر 5154521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha