۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۰۴

سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه علوم قرآنی:

احترام به تمامی ادیان و عقاید در اسلام مشهود است

احترام به تمامی ادیان و عقاید در اسلام مشهود است

کرمانشاه- سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: احترام به تمامی ادیان و عقاید در اسلام مشهود است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاوند بعد از ظهر امروز در اختتامیه همایش مقاله کوتاه با عنوان اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی در عصر حاضر که با همکاری خبرگزاری مهر کرمانشاه به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: پیشینه تاریخی ادیان کهن به حضور انسان‌ها در جهان باز می‌گردد که افرادی همواره به دلیل منافع شخصی این ادیان را مورد هدف و تحریف قرار داده‌اند.

وی به ادیان الهی حضرت موسی، عیسی و نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: هریک از این ادیان برای بشر پیام‌آور رحمت الهی بوده و اشتراکاتی دارند، همانطور که مکاتب شرعی همچون بودیسم اشتراکات بسیاری با ادیان الهی دارد.

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه دین مبین اسلام اکمل الادیان است، تصریح کرد: برخی افراد در جریانات مخالف دین اسلام درصدد مخدوش سازی چهره اسلام و حضرت محمد (ص) هستند، لذا مسلمانان در کشورهای اسلامی به ویژه ایران چه شیعه و چه سنی باید در تلاش باشند تا حقیقت و چهره اسلام را به دنیا معرفی کرده و سبب جذب و گرایش افراد به دین اسلام شوند.

کاوند با تاکید بر اینکه اسلام هیچ عقیده‌ای را مورد بی احترامی قرار نداده و تنها عبادت غیر خدا را مورد نقد قرار می‌دهد، گفت: احترام به ذات شریفه انسان بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که ادیان دیگر در کشورهای اسلامی همچون ایران می‌توانند به فعالیت خود ادامه داده اما حق تبلیغات برای جذب مسلمانان به دین و گرایش فکری خود را ندارند.

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه برخی جریانات انحرافی ساخته شده توسط غرب سعی در خدشه دار کردن چهره اسلام دارند، افزود: فعالیت سلفی‌ها، وهابیون و گروه‌های تکفیری داعش سبب بد جلوه دادن چهره حقیقی اسلام در جهان شده است، این در صورتی است که اسلام افراطی نبوده و برای تمامی مکاتب بشری احترام قائل است.

وی با بیان اینکه جریانات مخالف اسلام سعی در ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی یعنی شیعه و سنی دارند، افزود: به منظور خنثی سازی چنین جریاناتی باید کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، سطح شهر و حتی میان دانشگاه‌های کشورهای خاورمیانه و شرق آسیا برگزار شود تا چهره حقیقی اسلام برای همه آشکار شده و برخی تصورات منفی نسبت به دین مبین اسلام برطرف شود.

کاوند بیان اشتراکات بین ادیان مختلف و مکاتب فکری در شرق آسیا را امری ضروری دانست و گفت: این امر سبب جذب و گرایش هرچه بیشتری به اسلام می‌شود، لذا توهین و تمسخر ادیان هیچ گونه فایده‌ای نداشته و تنها سبب انزجار می‌شود.

کد خبر 5155732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha