۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹

امام جمعه سنندج:

حضرت علی (ع) الگوی مسلمانان برای تعالی زندگی فردی و اجتماعی است

حضرت علی (ع) الگوی مسلمانان برای تعالی زندگی فردی و اجتماعی است

سنندج- امام جمعه سنندج گفت: حضرت علی (ع) از بزرگان اسلام و الگوی همیشگی مسلمانان برای اعتلای زندگی فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک ایام ماه رجب و سالروز ولادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: اسلام جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه را به انسان‌ها ارائه کرده است و هرگاه مسلمانان به این آموزه‌های هویت بخش توجه کرده‌اند توانسته‌اند قله‌های عظیم علم و اقتدار را فتح کنند.

وی افزود: مسلمانان صدر اسلام با تأسی از منویات پیامبر اکرم (ص) بنیان جامعه‌ای را بنا نهادند که به مدینه فاضله رسول الله (ص) مشهور شد و با حاکم شدن آموزه‌های اسلامی در آن زمان بسیاری از ملل تحت تأثیر دین جامع و کامل اسلام قرار گرفتند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: نقش بزرگان دینی همچون حضرت علی (ع) در نشر آموزه‌های اسلامی کلیدی و ویژه بوده و ایشان دارای جایگاه والایی در بین همه مسلمانان هستند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) علاوه بر اینکه پسر عمو و داماد رسول الله (ص) و از اصحاب ایشان محسوب می‌شوند در مدیریت جامعه اسلامی نیز پس از رسول الله (ص) خلافت بر مسلمین را برعهده داشته و در بسیاری از ممالک آن زمان تلاش‌هایی را در مسیر نشر اسلام و آموزه‌های قرآنی انجام دادند.

وی افزود: سیره و زندگی حضرت علی (ع) به عنوان مجاهدی خستگی ناپذیر و عادلی واقعی برای همیشه تاریخ الگویی عملی برای مسلمانان بوده و همه پیروان مذاهب اسلامی بر این امر واقفند.

امام جمعه سنندج تأکید کرد: در این برهه زمانی که دشمنان چشم طمع به منافع مسلمانان دوخته‌اند باید با تأسی از سیره بزرگانی همچون حضرت علی (ع) به مجاهدت و مقابله با توطئه دشمنان و خوارج زمان بپردازیم.

ماموستا رستمی افزود: سیره و سلوک امیرالمومنین علی (ع) الگویی عینی برای مسلمانان در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: حضرت علی (ع) از صحابه مکرم رسول الله (ص) و بزرگان دین مبین اسلام هستند که تمام وجود خود را برای اعتلای دین مبین اسلام فدا کردند و در مسیر اسلام نیز به شهادت نائل آمدند.

امام جمعه سنندج به نامگذاری سالروز ولادت حضرت علی (ع) به عنوان روز پدر اشاره کرد و گفت: جایگاه پدر و مادر در آموزه‌های اسلامی ویژه بوده و همواره فرزندان به احترام به آنان سفارش شده‌اند لذا نامگذاری ولادت حضرت علی (ع) به عنوان روز پدر امری مهم در پاسداشت زحمات والدین است.

کد خبر 5156568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha