۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۸

معاون حقوق بشر وزارت دادگستری:

آیین نامه اجرایی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در دست دولت است

آیین نامه اجرایی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در دست دولت است

بجنورد- معاون حقوق بشر وزارت دادگستری گفت: تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان باعث شد یک قانون جامع برای اطفال و نوجوانان به وجود بیاید که آئین نامه اجرایی آن اکنون در دست دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عباسی صبح سه شنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در فرمانداری بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می‌شود که طبق آموزه‌های دینی باید آن‌ها را اجرا کنیم.

معاون حقوق بشر وزارت دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: تمام مسئولان، مردم، والدین و مددکاران در استیفای حقوق کودکان مسئول هستند زیرا کودکان همواره نیازمند حمایت بوده تا بتوانند رشد کنند.

وی از ایجاد تحول چشمگیر در نظام حقوقی کشور خبر داد و افزود: تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که بعد از ۱۳ سال توسط مجلس انجام شد باعث شد یک قانون جامع برای اطفال و نوجوانان به وجود بیاید که آئین نامه اجرایی آن اکنون در دست دولت است.

عباسی حمایت اجتماعی از کودکان را بر عهده بهزیستی دانست و گفت: حمایت قضائی بر عهده قوه قضائیه و هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز بر عهده مرجع ملی احقاق حقوق کودک است تا با این شرایط فعالان حوزه کودک وارد عرصه شوند.

معاون حقوق بشر وزارت دادگستری خراسان شمالی اقدام برای حقوق کودکان را نیازمند رسیدن به یک فهم مشترک دانست و بیان کرد: اگر این اجماع صورت گیرد می‌توانیم در سطح ملی حرکت وسیعی صورت دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و پایش حقوق کودک بر عهده این معاونت است، گفت: با چالش‌هایی در حوزه حقوق کودک مواجهیم اما با ایجاد هماهنگی‌های لازم آینده روشنی در انتظار است تا از طریق سند ملی حقوق کودک مشکلات رفع شود.

کد خبر 5159768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha