۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۰۲

مدیرکل اوقاف گلستان:

گلستان جزو ۵ استان برتر کشور در زمینه موقوفات است

گلستان جزو ۵ استان برتر کشور در زمینه موقوفات است

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: گلستان از نظر تعدد موقوفات و رقبات وقفی رتبه پنج کشور را داشته و این امر نشان می دهد مردم ما اعتقادات عمیق در زمینه خیررسانی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد عصر سه شنبه در همایش ملی خیر ماندگار اظهار کرد: انسان ها تمایل درونی دارند تا به دیگران کمک کنند و این امر در سرشت ما ایرانیان قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در قرآن و روایات در مورد کمک و خیررسانی به دیگران سفارش شده است.

سلیمانی فرد اضافه کرد: در دوره حساس کنونی که دشمنان جنگ اقتصادی را علیه ما آغاز کرده‌اند کمک رسانی به دیگران بیشتر مورد نیاز است و می‌تواند در زمینه های ازدواج آسان، کودکان بازمانده از تحصیل، آزادسازی زندانیان، کمک به بیماران و مستمندان و اقشاری که دچار آسیب های اجتماعی هستند، گام برداشت.

وی بیان کرد: در نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر مسائلی در خصوص حقوق بشر و حقوق افراد مطرح شده که در آنجا ذکر شده مردمی که مراجعه می‌کنند دو گروه هستند یا برادر دینی بوده و یا همنوع شما هستند که باید به آنها کمک کرد.

سلیمانی فرد گفت: گلستان از نظر تعدد موقوفات و رقبات وقفی رتبه پنج کشور را داشته و این امر نشان می دهد مردم ما اعتقادات عمیق در زمینه خیررسانی دارند که این امر بسیار ارزشمند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا و تحریم، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در این شرایط کارهای ویژه‌ای انجام دهیم.

وی همچنین به در پیش بودن پایان سال اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶ مرحله کمک مومنانه داشتیم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در انتهای سال هم یک مرحله رزمایش اجرایی انجام شود.

کد خبر 5160440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha