۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹

دبیر دیده‌بان شفافیت و عدالت همدان مطرح کرد؛

نمایش تبلیغی برای پروژه پیچ زندان لطمه به اعتبار رسانه ملی است

نمایش تبلیغی برای پروژه پیچ زندان لطمه به اعتبار رسانه ملی است

همدان_دبیر دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان گفت: شکل گیری ماشین تبلیغاتی رسانه ملی برای پروژه پیچ زندان همدان لطمه به اعتبار رسانه ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکای مال از بزرگترین پروژه‌های عمرانی شهر همدان است که در خیابان میرزاده عشقی و پیچ زندان واقع شده است. این پروژه طی مدت آغاز به کار فعالیت عمرانی خود، باعث ایجاد نگرانی‌ها و انتقادهایی برای فعالین حوزه‌های مردمی شهرسازی، ترافیکی و فرهنگی شده است.

مطالبه گری فعالین فرهنگی و اجتماعی شهر همدان موجب شد دستور توقف ساخت این پروژه توسط معاون وزیر راه و شهرسازی صادر شود. پخش سه برنامه حمایتی از این پروژه توسط سیمای مرکز همدان، بدون فرصت تبادل نظر بین منتقدین در حالی که ساخت این پروژه به دستور معاون وزیر راه و شهرسازی متوقف شده، موجب اعتراض فعالین اجتماعی و فرهنگی همدان شده است.

جلال زارع در گفت و گو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار کرد: متأسفانه رسم نامبارکی در زمان تصدی ریاست فعلی صدا و سیمای مرکز همدان بنیان گذاری شده است که قطعاً به اعتبار و هویت رسانه ملی آسیب خواهد زد.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذار باید به نفع مردم باشد، ادامه داد: گره زدن زد و بندهای مدیریتی به نام حمایت از سرمایه گذار جفا به فرهنگ همدانی‌ها است.

زارع با اشاره به اینکه تعریف حمایت از سرمایه گذار حتماً باید توجیه منفعت عمومی داشته باشد، افزود: حمایت از سرمایه گذار باید در راستای حمایت از رونق تولید مشروعیت پیدا کند.

دبیر دیده بان شفافیت و عدالت همدان با بیان اینکه دست انداری به سرمایه‌های عمومی با تابلوی سرمایه گذاری در هیچ جا پذیرفته نیست و هیچ جا هم پشتیبانی نمی‌شود، افزود: مفهوم سرمایه گذاری آقایان قربانی بازی تبلیغاتی مدیران استان شده که آن‌ها فکر می‌کنند مردم کارنامه خالی آنها را با این نمایش‌های تبلیغاتی فراموش می‌کنند.

وی ادامه داد: تحقق سرمایه گذاری با بخشش از درآمدهای ها عمومی حاصل نمی‌شود.

زارع افزود: عملکرد مدیران همدان در نمایش حمایت از سرمایه‌گذار نشان می‌دهد مردم باید فرصت رشد نگاه‌های تنبل مدیرتی را دیگر در این استان ندهند.

وی با بیان ماجرای پروژه اسکای مال با همه حواشی آن درس‌های بزرگی برای ما همدانی‌ها داشته و آن هم شکسته شدن فضای سکوت و بی تفاوتی در برابر بی تدبیری است، اضافه کرد: همه عناصر مطالبه گر استان اعم از رسانه‌ها، مجامع و کانون‌ها شاهد حمایت از دست اندازی ها به بهانه دفاع از سرمایه گذاری بودند.

دبیر دیدبان شفافیت و عدالت استان همدان با اشاره سو استفاده از جایگاه‌های حاکمیتی به نام حمایت از سرمایه گذاری، گفت: این مسئله نیز ایراد دیگر این پروژه است که واکنش مناسبی هم از سوی متولیانش نداشته است.

وی ادامه داد: این انرژی اگر صرف رفع ایرادات پروژه می‌شد قطعاً آورده بهتری برای بهره بردار می‌داشت.

زارع با بیان اینکه صداوسیما به عنوان رسانه ملی و مردمی اولویت بیشماری را رها کرده است، ادامه داد: تنزل جایگاه رساله ملی است که بخاطر حمایت مالی دست به جو سازی رسانه‌ای بر علیه نقد کارشناسی مجموعه از دلسوزان بزند.

وی رسالت رسانه ملی را انعکاس موانع تولید دانست و گفت: سیمای همدان با توجه به شعار سال کارنامه قبال قبولی در ذهن تولید کنندگان همدانی نداشته است.

این فعال سیاسی استان همدان اولویت درست رسانه ملی استان را بیان نارسایی‌های دانست و افزود: با این عملکرد صدا و سیما همدان از نا امیدی کارآفرینان در استان همدان جلوگیری می‌شد.

زارع با بیان اینکه این اقدام می‌توانست مرحم زخم مجاهدان اقتصادی استان شود، افزود: متأسفانه اما اندکی توجه هم در این مسئله شاهد نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در این قضاوت یکطرفه که از سوی رسانه ملی ایجاد شده است باید حق پاسخ منتقدان را محفوظ باشد، گفت: افکار عمومی با جو سازی نباید دچار انحراف شوند و باید فرصت روشنگری توسط رسانه ملی فراهم شود.

کد خبر 5161477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha