۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲

به مناسبت هفته درختکاری مطرح شد؛

بسیج دانشجویی به پویش «درخت یاری» می پیوندد

بسیج دانشجویی به پویش «درخت یاری» می پیوندد

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: بسیج دانشجویی نیز با ظرفیتی از دانشجویان جهادگر که در کشور حضور دارند، به پویش ملی درخت یاری می‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد نیک روش در جریان مراسم کاشت نهال به مناسبت هفته درختکاری، بیان کرد: در ایام نزدیک شدن به بهار طبیعت و روز درختکاری می‌باشیم و سنت حسنه غرس نهال در کشور در این ایام مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد، از یک سو این ایام ما را بیش از سایر اوقات به یاد قیامت، بعثت و نُشور در واقع توجه دهد و از یک سمت دیگر این سنت حسنه که به عنوان یک صدقه جاریه محسوب می‌شود، قاعدتاً می‌تواند ذخیره‌ای برای آن روزی باشد که دست‌ها از این دنیا کوتاه است.

وی همچنین افزود: در روز قیامتُ اعمال صالح به داد انسان‌ها می‌رسند، به ویژه اعمال صالحی که پس حیات انسان‌ها در این دنیا هم برکاتی دارد، قطعاً درخت که یکی از مخلوقات الهی هست و زمینه عمران و آبادانی بلاد را فراهم می‌کند، غرس نهال می‌تواند بهترین صدقه جاریه برای کسانی که اعمال‌های دیگر برای آنها محیا نیست، باشد؛ اگر نهال‌ها مثمر باشد، می‌تواند به معیشت عده‌ای نیز کمک کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به پویش ملی «درخت‌یاری»، گفت: طرحی که امروز، تعدادی از فعالین جهادی تحت عنوان پویش ملی «درخت‌یاری» آغاز کردند، جمعیت داوطلب زیادی برای این موضوع سازماندهی شده‌اند.

وی در ادامه داد: بسیج دانشجویی نیز با ظرفیتی از دانشجویان جهادگر که در کشور حضور دارند، به این پویش ملی می‌پیوندند؛ امیدواریم که در این پویش ملی، ۵۰۰۰۰ هزار اصله نهال غرس شود و تاکید بر غرس نهال‌های مثمر است.

نیک روش در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای پیرامون همین موضوع با مجموعه بنیاد علوی که متولی این کار از سوی بنیاد مستضعفان می‌باشد، منعقد شده است و برکات آن برای همه ملت ایران به ویژه اقشار محروم جامعه است؛ نهال‌های مثمری که با حضور گروه‌های جهادی و با همراهی خود مردم که جامعه هدف این طرح هستند، می‌تواند به معیشت آنها کمک کند.

کد خبر 5161685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha