۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹

عضو شورای شهر قزوین اذعان کرد:

سرپیچی آشکار شهردار قزوین از پاسخگویی به شورای شهر

سرپیچی آشکار شهردار قزوین از پاسخگویی به شورای شهر

قزوین-عضو شورای شهر قزوین گفت: از آنجایی که شهردار بارها به تذکرات شورا بی توجه بوده لازم است امروز پاسخ‌های قانع کننده‌ای به سوالات اعضای شورا در صحن علنی داشته باشد.

سیده منیره قوامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی برنامه‌های مختلف شورا تذکراتی به شهردار می‌دهد که شهردار یا باید محل تذکر را اصلاح نماید و یا باید به صورت کتبی و یا شفاهی توضیحی برای اقدام خود داشته باشد ولی گویا آقای شهردار خود را موظف به رفع ابهامات نمی‌داند و نسبت به تذکرات بی تفاوت هستند و این علت‌ها سبب شده است که شورا تذکرات خود را در قالب سوال از شهردار مطرح کند و ایشان موظفند با حضور در صحن شورا به سوالات پاسخ دهند.

عضو شورای شهر قزوین اذعان کرد: هم اکنون شهردار قزوین با طرح ۶ سوال به شورا فراخوانده شده‌اند که باید در خصوص سوالات پاسخگو بوده و بتوانند اعضا را قانع کنند.

وی با اشاره به سوالاتی که قرار است شهردار قزوین پاسخگوی آنها باشد توضیح داد: طبق قانون تمام معاملاتی شهرداری قصد انجام آن را دارد باید به تصویب شورا برسد تا شورا بر پروژه، اولویت‌ها، چگونگی هزینه کردها و محل تأمین هزینه‌ها نظارت داشته باشد.

قوامی گفت: هنگام تقدیم بودجه به شورا اگر شهرداری بخواهد با ترک تشریفات و مزایده طرح را به پیمانکاری بسپارد این مسئله هم باید به تصویب شورا برسد که متأسفانه در حال حاضر برخی پروژه‌های میلیاردی بدون نظارت شورا واگذار شده است و این موارد محل سوال شورا هستند.

عضو شورای شهر قزوین با اشاره به موضوع سوال دوم ابراز کرد: هر پروژه‌ای با هر مقیاسی انجام شود باید پیوست‌های محیط زیستی را کسب نماید، این در حالی است که امروز دریاچه باراجین و سد لاستیکی بدون کسب مجوز و پیوست محیط زیستی آغاز به انجام پروژه کرده‌اند.

وی مطرح کرد: در حال حاضر درآمد شهرداری کفاف هزینه‌های این سازمان را نمی‌دهد و بیشتر مبلغ بودجه خرج هزینه‌های جاری شهرداری می‌شود، هم اکنون شهرداری با پروژه‌های نیمه تمامی رو به رو است که عدم تکمیل و طولانی شدنشان موجب ضرر و افزایش هزینه شده است و این افزایش هزینه‌ها مستقیماً هزینه و فشار را به مردم تحمیل می‌کند، این امر موضوع دیگری است.

قوامی یادآور شد: روزی که آقای شهردار نظرات و برنامه‌های خود را برای این سمت ارائه می‌کردند علاوه بر طرح نظرات برای تکمیل پروژه‌ها می‌گفتند کدهای غیر فعال بودجه و تولید درآمد را فعال خواهد کرد که در حال حاضر هیچکدام از این موارد عملیاتی نشده‌اند.

عضو شورای شهر قزوین تبیین کرد: یکی از موارد محل سوال برای شورای شهر موضوع سبزه میدان (میدان آزادی) است، این پروژه در اولویت نبوده است و شهرداری بدون مشورت با شورای شهر و با ترک تشریفات این طرح را آغاز کرده است، در این خصوص هم باید به شورای شهر پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: گاهی اعضای شورای شهر سوالاتی از مدیران شهرداری‌ها دارند و به فراخور موضوع مدیر با اطلاع شهردار در صحن شورا حضور میابد و به سوالات پاسخ می‌دهد که این امر هم بسیار معمول است، مدیر مربوطه که اخیراً در صحن شورای شهر حضور داشته ست و با اجازه خود آقای شهردار به سوالات پاسخ داده مورد غضب ایشان واقع شده و از سمت خود عزل شده است، علاوه بر اینکه انتظار داریم شهردار انتقاد پذیر بوده و سعه صدر داشته باشد در برابر این اقدام هم باید به سوالات شورا پاسخ بدهند.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه ۵ ساله‌ای که برای شهرداری طرح شده است موضوع تفکیک زباله از مبدا است، زمان آغاز فعالیت شورای پنجم این طرح آغاز شده بود و به خوبی هم ادامه داشت، آقای شهردار در جلسه کسب رأی اعتماد خود قول داده بودند که به این موضوع پایبند باشند و رویه آن را تسریع کنند، در حالی که این طرح دو سال خیلی خوب را پشت سر گذاشته بود امروز تا ۹۳ درصد پسرفت و توقف در آن ایجاد شده است، در این خصوص نیز شورای شهر نگرانی‌هایی دارند که آقای طاهرخانی باید پاسخ درخوری به سوال داشته باشند.

قوامی در پایان گفت: شخص من اگر از پاسخ‌های آقای شهردار قانع نشوم به طور قطع به گزینه استیضاح فکر می‌کنم ما نمایندگان مردم هستیم و در این میان مردم هستند که با اقدامات غیرکارشناسانه آسیب می‌بینند، در حال حاضر شهرداری با نابسامانی و بی توجهی‌های زیادی در برابر شورا رو به رو است. اگر ایشان به مشاوره‌های کاربردی نیاز دارند بهتر است که این مشاوره‌ها و این تغییر رویه‌ها را انجام دهند تا به ریل صحیح بازگردند در غیر این صورت استیضاح گزینه روی میز شورا خواهد بود.

کد خبر 5162940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha