اخبار نبرد مارب؛

پیشروی‌ نیروهای انصارالله در جبهه کساره ادامه دارد

پیشروی‌ نیروهای انصارالله در جبهه کساره ادامه دارد

منابع یمنی از ادامه درگیری های سنگین میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، منابع یمنی از از ادامه درگیری‌های سنگین میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی خبر دادند.

منابع نظامی اعلام کردند که این درگیری‌ها در ۶ جبهه جریان دارد و نیروهای جنبش انصارالله موفق شده‌اند در جبهه «کساره» در شمال غربی شهر مارب پیشروی کنند. 

این منابع تصریح کردند که ۳۲ نفر از نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن و قبایلی که در کنار آن‌ها می‌جنگند، کشته و ده‌ها نفر از آن‌ها زخمی شدند.  

پیشتر منابع نظامی در صنعا گزارش دادند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از انجام یک عملیات گسترده و درگیری با نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی و فراری یمن در پشت روستای «الزور» توانستند با آزادسازی روستای «الروضه» در منطقه مرکزی «جبل البلق»، علاوه بر مناطق کوهستانی به ساحل جنوبی و جنوب شرقی دریاچه سد مارب دست یابند.  

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دو روز گذشته توانستند پس از تحمیل خسارات سنگین به نیروهای متجاوز سعودی علاوه بر سیطره بر سلسله ارتفاعات «الجبلیه»، دامنه کنترل خود را بر سد مارب از سمت ضلع شمالی گسترش دهند.  

گزارش شده است که طی ساعات گذشته، جنگنده‌های ائتلاف سعودی چندین بار با انجام حملات وحشیانه، منطقه «الکساره» در استان مارب یمن را بمباران کردند.

کد خبر 5163263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha