۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۵۷

مهر گزارش می‌دهد؛

مجلس افزایش حقوق کارمندان را «عادلانه‌تر» کرد

مجلس افزایش حقوق کارمندان را «عادلانه‌تر» کرد

لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه ۱۴۰۰ افزایش حقوق را ۲۵ درصد در نظر گرفته بود اما با مصوبه روز گذشته مجلس، سقف افزایش حقوق ۲.۵ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تعیین افزایش حقوق و دستمزد همه ساله یکی از مهم‌ترین مسائل بودجه سالانه است. جمعیت میلیونی کارمندان و هزینه قابل توجه در مصارف بودجه باعث شده تصمیم گیری در مورد این موضوع تأثیر به سزایی در زندگی و معیشت مردم داشته باشد. از یک سمت افزایش درآمد خانوار به این تصمیم گره خورده اما در سمت دیگر اگر این افزایش با رشد پایه پولی همراه شود، منجر به تورم می‌شود که نه تنها اثر افزایش حقوق را خنثی می‌کند بلکه ممکن است سفره مردم را کوچک‌تر نیز بکند.

نرخ حقوق و دستمزد کارکنان دولت در بودجه سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد تعیین شده بود. این رقم در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد در نظر گرفته شده بود. این نرخ از همان ابتدا مورد انتقاد نمایندگان مجلس و کارشناسان قرار گرفت. برخی نمایندگان معتقد بودند این افزایش، ضمن اینکه نوعی ناعدالتی به دلیل افزایش فاصله حداقلی و حداکثری بگیرها را به همراه دارد، منجر به کسری بودجه می‌شود و دستمزد کارمندان را از جیب دیگر آنها خارج می‌کند.

سقف افزایش حقوق ۲.۵ میلیون تومان تعیین شد

این موضوع در بررسی کمیسیون تلفیق نیز تغییری نکرد. حتی زمانی که مجلس، کلیات بودجه را رد کرد و دولت بودجه اصلاحی فرستاد نیز کمیسیون تلفیق بر این مصوبه اصرار کرد و همان پیشنهاد دولت را بدون تغییر برای تصویب به صحن مجلس فرستاد. صحن اما سرنوشت این ماده قانونی را به شکل دیگری تغییر داد. در ابتدا برای بررسی بیشتر بند الف تبصره «۱۲» به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. این کمیسیون در سومین مرتبه از بررسی این تبصره به این تصمیم رسید که ضریب افزایش حقوق همان رقم ۲۵ درصد باقی بماند اما از عدد ۲.۵ میلیون تومان تجاوز نکند به عبارت دیگر برای کارمندانی که حقوق سال گذشته آنها از ۱۰ میلیون به بالا بوده است، صرفاً ۲.۵ میلیون تومان افزایش حقوق خواهند داشت که این بند تبصره در صحن نیز به تصویب رسید.

مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون تلفیق در توئیتی نوشت: به حقوق‌های بالاتر از ده میلیون تومان، فقط ۲.۵ میلیون تومان اضافه می‌شود. یعنی به حقوق‌های ۳۰ میلیون تومانی، به جای ۷.۵ میلیون تومان فقط ۲.۵ میلیون تومان اضافه می‌شود.

سید محمد هادی سبحانیان، کارشناس اقتصادی نیز در این باره در توئیتی نوشت، مصوبه کمیسیون تلفیق درباره شیوه افزایش حقوق در سال آینده، گام مثبتی در راستای توزیع عادلانه‌تر منابع عمومی و کاهش فاصله طبقاتی میان کارکنان دولت است. این ابتدای کار است؛ با اجرای نظام مالیات بر مجموع درآمد، می‌توان همین اهداف را برای کل مردم محقق ساخت.

نسبت بیشترین حقوق به کمترین حقوق در ژاپن ۱۳ است

سید احسان خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در کشور ما قاعده پرداخت دستمزد کارمندان در طول ۱۰ سال اخیر به هم خورده و آن انقلابی که بعد از تصویب قانون خدمات کشوری به نظر می‌رسید ایجاد خواهد شد دچار از هم گسیختگی شد به نحوی که قاعده دستمزد در سالهای گذشته نه نسبتی با شاخص هزینه زندگی دارد و نه محرک کارخانه‌های کارآمد و اثربخش در بخش دولتی شده و نه شکاف بین طبقات بالا و پایین را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه همزمان با تشویق کارمندان کارآمد، باید به تبعیض‌های درآمدی ناروا پایان داد، عنوان کرد: کشورهای مختلف برای جلوگیری از تبعیض درآمدی قواعدی را برقرار کرده‌اند البته این به معنای این نیست که افراد کارآمد تر نباید دستمزد بیشتری بگیرند. به عنوان نمونه نسبت بالاترین و پایین‌ترین دستمزد در کشور آلمان و کره جنوبی ۹، کشور ژاپن ۱۳، کشور آمریکا ۲۱ و کشور سنگاپور ۲۴ است. این نسبت در ایران ۲۱ در نظر رفته شده اما گزارش‌هایی که از مراجع ذی‌صلاح آمده نشان داده در عمل، این فاصله بیشتر است. به عنوان نمونه میزان دریافتی کارمندان دولتی در بخش دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت‌های دولتی و شرکت‌های زیر مجموع نفت و گاز فاصله زیادی با قاعده ۲۱ برابری دارد.

تاب‌آوری مردم با تبعیض از بین می‌رود / فاصله ۳۲ برابری حقوق کف و سقف عادلانه نیست

خاندوزی خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ مدیرانی در بخش دولتی وجود داشتند که ۵۱ میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت کرده‌اند و کارمندانی نیز بودند که دریافتی آنها ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.فاصله درآمد بالاترین و پایین‌ترین حقوق بین استان‌ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال در استان بوشهر، خوزستان و تهران از میانگین نسبت به ۳۲ یا ۳۳ می‌رسد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از ارکان تاب‌آوری اجتماعی و حفظ انسجام اجتماعی کشور به ادراک جامعه از وضعیت دستمزد بستگی دارد عنوان کرد: هر چه ادراک جامعه از تبعیض‌های ناروا در حوزه دستمزد اصلاح شود تاب‌آوری مردم افزایش می‌یابد و در مقابل اگر تبعیض وجود داشته باشد، هرچند این تبعیض از طرف تعداد کمی از مدیران و کارمندان باشد موجب ایجاد نارضایتی و خشم عمومی و واکنش می‌شود. تمام اینها در شرایطی که ایران در جنگ اقتصادی است و باید تلاش شود تاب‌آوری روانی جامعه برای شرایط سخت اقتصادی حفظ شود اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

افزایش حقوق در لایحه پیشنهادی دولت تبعیض را تشدید می‌کرد

وی با اشاره به اثرات سوء تبعیض شدید در پرداخت حقوق کارمندان، تشریح کرد: پیشنهادی که توسط دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه شد افزایش یکنواخت ۲۵ درصدی کلیه حقوق‌ها بود این کار موجب افزایش شکاف و فاصله می‌شد چراکه کسانی که حکمشان ۳۰ میلیون تومان بود با کسانی که دریافتی‌شان ۴ میلیون تومان بود با یک درصدی شاهد افزایش حقوق بودند و فاصله قدر مطلق دریافتی بسیار بیشتر می‌شد. یعنی ۷.۵ میلیون تومان به حقوق کسی که دریافتی ۳۰ میلیون تومانی داشته اضافه می‌شد و ۱ میلیون به حقوق کسی که ۴ میلیون تومان دریافت می‌کرد. بنابراین باید از این چند پارگی اجتماعی که تبعات تبعیض آمیزی را می‌توانست در سال ۱۴۰۰ به دنبال داشته باشد پرهیز می‌شد.

خاندوزی خاطرنشان کرد: البته حالت بهینه این بود که می‌توانستیم حداقل حقوق را بالا بیاوریم اما چون دولت در شرایط کسری بودجه به سر می‌برد این امکان میسر نیست و ناچار هستیم به قدر بودجه موجود افزایش حداقل را داشته باشیم و تلاش کنیم که سقف‌های غیر متعارف و تبعیض آمیز را کاهش دهیم تا پیام حرکت به سمت عدالت اجتماعی از مجلس مخابره شود.
 

کد خبر 5163395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      8 32
      این تنگ نظری ها باعث شده است که متخصصین ما یا مهاجرت کنند و یا از کار خود استعفا دهند و یا کار دوم راه بندازند و استراحت خود را در زمان کار اول بگذارند مگر حقوق بگیران بالای 10 میلیون چند درصد كل حقوق بگیران هستند که افزایش درصد یکسان آنها باعث فاصله طبقاتی میشود
      • عبدالله زاده IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
        17 5
        وقتی یه شرکت نفتی که کار مفیدی هم نمیتونه انجام بده و بالای سی میلیون حقوق میگیره باید هم مجلس جلوی این بی عدالتی را بگیره..
      • اکبر AE ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
        6 4
        آن متخصصان مهاجرت کنند رواترست جایگزین ها بسیار دارند میخواهند بروند بسم‌الله
      • محمد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
        4 1
        پول مفت گرفتن و کار نکردن بخصوص در بخشهای دولتی یک روند کلی شده چون اصلا نظارتی نیست .. مجلس کار بسیار پسندیده ای کرده است ... بیائید در ادارات و شرکتها ببینید چه کسانی بیشتر تلاش میکنند و زحمت روی دوش چه کسانی است .. من خودم متخصص با تحصیلات دکتری هستم ولی متخصصین از تخصصشون استفاده نمیکنند و بیشتر
      • FR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
        10 4
        نیاز به متخصص نیست فقط حقوق کارمندان کسر کنند به معلمان بدهند باز به همین منوال ساعت ۱۲ هم برگردند خانه بگن حقوق کم است
      • RO ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
        0 0
        وقتی که میبینید که یک ایرانی کشفی و یا نظریه علمی داده کلی افتخار می کنیم ولی وقتی می بینیم که این کشف و یا نظریه را به اسم کشور دیگری ثبت شده آن وقت است که تاسف می خوریم که چرا این متخصص ایران نمانده حالا بعضی کوته نظران بگویند متخصصین بروند بدرک
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      21 18
      برای شما متاسفم که که معتقدید عدالت یعنی همه یکسان دریافتی داشته باشند. مدیرانی که نجومی می گیرند اصلا نباید افزایش دریافتی داشته باشند و باید دوبرابر هم مالیات بدهند نه اینکه اعضای هیئت علمی زحمتکش دانشگاه با این همه تخصص و بازده که مسئول پیشرفت علمی کشور هستند به پای آنها بسوزند.
    • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      23 14
      آخه چرا حرف بی مایه می زنید، مگر چند نفر در این کشور بالای 30 میلیون حقوق می گیرند. چرا الان سه چهار سال است حقوق ما را کمتر از همه افزایش می دهید و بعد با مالیات پلکانی اون افزایش را هم بر می دارید. کجای دنیا افزایش حقوق پلکانی معکوس و مالیات پلکانی است. این اسمش عدالت نیست، فقیر کردن همه است.
    • علی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      10 7
      این کار اسمش عدالت نیست؛ نامش مساوات است که در کشورهای کمونیستی نیز وضع به همین منوال است.
    • ناشناس IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      14 9
      یعنی به نظر شما حقوق 600 دلاری برای مهندس با نزدیک 30 سال سابقه کار عادلانه است؟! حقوق فرد مشابه در عراق و نه در کشورهای غربی، چقدر است؟ قیمت اجناس نسبت به عراق چقدر است؟
      • امیر IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
        9 2
        تو 600 دلار میگیریو غر میزنی؟برو کیف کن ک بازنشسته 40 سال کار داره 1 ملیون تومن حقوق میگیره
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      9 3
      عادلانه!
    • یونا IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      4 8
      واقعا براتون متاسفم من خودم یک کارمند ساده ام ولی باز با این افزایش حقوق تنگ نظرانه مخالفم
    • علی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      1 2
      با مجردی یا بی فرزندی و نهایتا با تک فرزند نیازی به حقوق شما نیست.
    • RO ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      12 5
      آقای قالیباف به فکر پرسنل زحمتکشان ناجا باشید
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      5 2
      ایا شاملدقضات و هیات علنی ها هم می باشد؟
    • یاسر IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      6 2
      دکلت فقط به فکر حقوق بگیرهاست پس کارگر سر میدون چی اونکه بیکاره چی
    • امین IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      7 0
      25%اضافه می‌شود، و 10 %مالیات کسر میکنند، از جمع دریافتی، جالب است یعنی 13%کلا به حقوق اضافه می‌شود.!!!!
    • مریم US ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      4 2
      سلام برای هیات علمی معلمان داری فقط کارگران کارمند بدبخت نداری اونا با ۳۰ میلیون و ۱۰ ما با ۴ میلیون باید زندگی کجا چقدر تبعیض ما باس بمیرم با این تصویب شما علی برکات الله
    • مریم US ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      14 2
      سلام بیا من ۴ میلیون بدم به شما بگم خودت زندکی کنید پرتقال کیلو ۱۲ اب برق گاز
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      6 4
      همتون عین همیدازمجلس کمک خواستیم تابه دادبازنشستگان تامین اجتماعی برسن فکرکردیم مهربانترن ولی بازبه فکردیگرانند جزع مابدبخت بیچاره خداازتون نگزره الهی اه مازنان بی سرپرست ویتیم هامون شماروبگیره
      • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
        1 1
        پرتقال کیلو ۲۰توننه
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      5 1
      ما چقدر بدبختیم که امید داریم برامون این مسولین کاری کنن. اگه 25 درصد بره رو حقوق تورم زیاد میشه؟!!! هرکه ندونه اینگار تورم ثابت نگه داشتن، میترسن بره بالا. یا مارو... فرض کردین.! یا نداره همون فرض هم نه یقین دارین. اگر نبودیم که الان شما نبودین که تصمیم این چنینی بگیرین. درج کن شرافتا. ممنون
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      8 0
      خدا لعنتتون کنه خدا نابودتون کنه کارمند یعنی بدبخت مخصوصا تو ایران. خدا هم دیگه خسته شده از دست شماها. یه سیگار فروش وقتی که تورم بشه اونم سیگارشو گرون میفروشه اما کارمند خدا زده چیکارکنه
    • DE ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      11 5
      دکترای فرهنگی حقوقش ۸میلیون و ۵۰۰ تومانه ولی هیئت علمی چند برابر فرهنگیان حقوق میگیرند و معاف از مالیات ،بیشتر آنها بی سوادتر از فرهنگیان هستند متاسفانه چند برابر حقوق میگیرند ،این است عدالت جمهوری اسلامی و مجلس انقلابی!!
      • ی FR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
        6 2
        برای معلمان اون پول هم زیاده
    • میثم IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      6 2
      زمانی کارمند با شرافت و آبرومندی زندگی میکرد ، آبرو و اعتبارش رو ازش گرفتی ، اگر حقوق مدیری ۳۰تومن هست چرا نباید بشه ۳۷مگر تورم برای مدیران نیست ، مشکل اینجاست مدیران نالایق کشور رو قرق خودشون کردن و کسی زورش نمی‌رسه کاری بکنه میان اینجوری دل کارگر رو خوشحال میکنن ، فکری به حال کارمند و کارگر بکنین
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 1
      سلام بنده چهار مرتبه به جبهه اعزام شد م در زمان محصل بودن بعد از اینکه بازنشسته شدم دیگه هیچ مبلغی به حسابم واریز نمی‌شه خواهش میکنم یک امتیازی به این عزیزان رزمنده قائل شوید حتمآ باید جانباز و یا اسیر می‌شدیم تا از امتیازاتش استفاده نمایم گناه ماه چه بوده لطفا پیگیری کنید ممنون میشم ۸
    • حسین IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      4 0
      ما سرایدار خدمتگذار مدارس دو شیفت هستیم با دو میلیون که به ما می دهند واقعا زندگی برای ما سخت هست
    • خدماتی آموزش و پرورش IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      3 0
      تقاظا دارم یک فکری هم برای خدماتیهای مدارس بکنید که با 21سال سابقه 2میلیون و هشتصد میگیرم نه رتبه بندی و نه اظافه کاری و به فلاکت رسیدیم.
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 2
      سلام چندی.پیش جناب آقای دکتر نوبخت عنوان نمود ند که هرچه شاغلین میگیرند بازنشستگان هم باید بگیرند پس چرا وام ضروری را کارمندان شاغلین بانک هر دوسال یک.بار میگیرند ولی بازنشستگان این تسهیلات وام ضروری را نمی گیرند لطفا پیگیری کنید اگر به بازنشستگان ارزش قائل هستید.حقوقمان ماهیانه مان نصف شده، بخدا..
    • NL ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      4 0
      یجوری میگن افزایش حقوق تورم میاره ، تازه فهمیدم تورم این چندماه به خاطر حقوق کارمندا بوده
    • US ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 3
      سلام فقط تو فکر خودتون باشید.بفکر دیگران نباشید ما جمهوری اسلامی را از اول حمایت کردیم الان هم ما دوست جمهوری اسلامی به رهبری ولایت فقیه هستیم وتا آخر عمرمان دفاع میکنیم.ولی شما بفکر مانیستید
    • علی رصا IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      2 0
      اولین عیدی مجلس به کارمندان وبازنشستگان واقعا به خاطر اینکه حرفش راسبز کنند ظلم به همه کارمندان را روا می دارند
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      علی برکت الله واسه حقوق بگیران دولت..علی رحم الله واسه جوونای بیکار و کارگران دور میدون و یارانه بگیران مردم بی بضاعت🤭
    • مجتبی IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      3 1
      خدایی با این حقوقی که به کارمندا میدید خودتون میتونید یکماه زندگی کنید حقوق پرسنل ناجا خیلی کمه آیا این حقه اوناست که از جون مایه میزارند اگه حقوق متناسب با تورم باشه هیچ ماموری سراغ رشوه گرفتن نمیره
      • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
        0 1
        واقعا عین حقیقته خیلی خیلی حقوق شاغلین ناجا کم است با اینکه کار بسیار دشواری دارند و شب وروز از جون خود مایه می‌گذارند اما معلمین محترم که امسال کلا منزل تشرف داشتند و روزهای دیگر از صصبح تا ظهر بودند همیشه حقوق آنها رو زیاد میکنید ولی به فکر شب و روز نداشتن نظامی ها نیستید لطفا کمی همسان سازی کنید
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      خدایی انصاف من مستمری بگیر که شوهرم فوت شده با یه بچه با به خونه رهن بانک کلی بدبختی و گرفتاری با این حقوق ۵۰۰ تومن اضافه بشه بعدش ...سکوت کنم یا برم گدایی😔😔
    • مراد قاسمی بابااحمدی(حموله) IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      خیلی عادلانه تر شد افزایش حقوق کارمندان دولت در واقع فقر را تقسیم عادلانه کردند وقتی که میان برای فزایش حقوق اساتید دانشگاه مهندسین متخصص و دکترا و هییت علمی ووو... سقف تعیین میکنند دیگه اوج عدالت را مجلس و به خصوص کمسیون تلفیق داره اجرا میکند این یعنی بی ارزش کردن تحصیلات و تخصص یعنی سرکوب عدالت
    • NL ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      کجای این حقوقها عادلانه است قراربود حقوقها ۳۵درصدافزایش پیداکندرفتندگاوبندی کردند
    • کارشناس IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      2 0
      این کجاش عادلانه است که کارمند با ۲۹ سال سابقه با کارمند ۵ سال سابقه حقوقشون یکی بشه اتفاقا اوج نا عدالتیه
    • سعید IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      حالا‌دولت‌می‌خواست‌همه‌حقوق‌ها‌۲۵درصد‌افزایش‌داشته‌باشه‌مجلس‌زیر۱۰میلیون‌را۲۵درصد‌افزایش‌‌داده‌اونایی‌که‌بالای‌۱۰میلیون‌می‌گیرن‌۲۵۰۰۰۰۰تومان‌فقط‌افزایش‌دارند‌حالااونایی‌که‌مثلا۳۰میلیون‌حقوق‌دارند‌ودولت‌۲۵درصد‌افزایش حقوق‌را‌در‌نظر‌داشت‌یعنی‌۷۵۰۰۰۰۰‌تومان‌این‌بودجه‌ ۵میلیون‌باقیمانده‌تکلیفش‌چیست!!!؟؟
    • سعید IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      با‌این‌تفاسیر‌بودجه‌دولت‌جهت‌افزایش‌حقوق‌مازاد‌میاره‌فکر‌می‌کنم‌این‌مازاد‌حقوق‌را‌عین‌دور‌زدن‌تحریم‌ها‌دوباره‌به‌طرق‌مختلف‌‌به‌‌حقوق‌بگیرهای‌نجومی‌اضافه‌می‌کنند
    • محمد IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      حرفی ندارم.....
    • میرزائی US ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      3 1
      عادلانه نیست خودتان ملاحظه می فرمائید آنهایی که زیاد می گیرند زیاد آنهایی که کم می گیرند کم روغن روی روغن ویلا در بدون روغن
      • سرایدار PL ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
        0 0
        سلام لطفا فکری بحال نیروهای خدماتی زحمتکش بشود رتبه بندی که شامل حالشان نمی شود و حقوق ناچیز لطفا پیگیری کنید اینا هم جزو نهاد مقدس آموزش و پرورش هستند اکثر دو یا سه مدرسه را اداره میکنند
      • . FR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
        1 0
        فعلا حوق معلمان اولویت دارد نه امثال تو
    • ناشناس IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      باسلام واقعا متاسفم برای دست اندرکاران که حقوق بالای سی میلیون هم وجود دارد ومابدبختهارا با اندکی زیر پنج میلیون سرگرم میکنند ومیگویند به شما بیست وپنج درصد وبه اونا فقط دومیلیون ونیم دستمزد یک کارگر پرداخت میشود بخندیم یا گریه کنیم نظر شما چیه ؟نظر من که گریه است
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      چراهمش حرف کارمندارومیزنید،الان کارمندازیر۵میلیون نمیگیرن تازه بیشترشونم شغل ازادم دارن،هی حقوفوزیادمیکنیدجنسارم گرون میکنیدچرافکرمابازاریانیستیدکه فروشمون کم شده مام خرج داریم بیممکه ازادمیدیم پول ازکحابیاریم اخه وقتی درامدنیست
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      این باعث خوشحالی ست که مجلس اعتراف به نبود عدالت میکند
    • ناشناس IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      واقعا مجلس انقلابی با این کارش همه کارمندان وکارگران و.... رو نمک گیر کرد،آقایون برا حقوقای نجومی چرا باز باید افزایش حقوق باشه با حقوقاشون خون تو دل مردم کردن،افزایش حقوق باید برا کارمندان وکارگران پایین دست باش،بس ک مردم رو به مسخره گرفتینمگه این مدیران نالایق چه کار کردن ک باید افزایش حقوق داشت
    • ناشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      مجلس محترم به دلیل از دست دادن ارزش پول ملی به کلیه حقوق بگیران وکارگران دومیلیون تومان افزایش در نظر می‌گرفت درهر صورت با افزایش درصدی به قشر پایین رده ظلم میگردد
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      کار بسیار خوبی کردین واقعا در بین کارمندان ودریافتی آنها بی عدالتی بیداد میکنه
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      سلام کارمندان قراردادی علوم پزشکی چه گناهی کردن که همیشه باید با حداقل حقوق زنده مانی کنند وپزشکان و مسئولان در رفاه کامل باشن با حقوق چهارمیلیون چطور زنده مانی کنیم الان این 25درصد که ده درصدشم میره مالیات چه دردی از ما دوا میکنه بماند که تورم الان چند درصد هستش اما قبل از این که این افزایش 25منهای
    • سید IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      مجلس زحمت بکشه همسانسازی انجام بشه یکنفردریک اداره باهم هم مدرک وهم سابقه هستش یکی پنج میلیون میگیره اون یکی ده میلیون
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      پرستارای بدبخت با حقوق ناچیز چی بگن تواین اوضاع بد کرونا.مطالبات عقب افتاده رو که نمیدن.تعرفه گذاری که اجرا نمیشه
    • سامان IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      کجای عدالته که حقوق ۳ تومنی ۷۵۰ تومن زیاد بشه و حقوق د تومنی ۲ و نیم میلیون؟؟؟ شرم بر این عدالت
    • دقت IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      0 0
      افزایش یکسان بدون لحاظ نمودن منطقه جغرافیایی خدمت . مناطق مرزی و محروم باعث می شود همه درخواست انتقال به شهرهای بزرگ و یا مناطق خوش آب هوا را داشته باشند. این نوعی مدیریت نا صحیح است.
    • محمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
      0 0
      چ تاثیری برا ما داره ک. حقوق از 2800شده 3500.اگز مجلس راست میگفت میخواست ما بدبختها رو 50درصد افزایش بده.چ فرقی برا ما داره از اونا کم کرده
    • علی GB ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
      0 0
      شما که راست میگی لعنت بر آدم دروغگو کجاش عادلانه هس
    • بابک خرمدین IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      0 0
      این اوج بی عدالتی است که افرادی که بالای 10 میلیون حقوق دارند حتما 2.5 میلیون تومان به حقوقشون اضافه می شود ولی افرادی که کمتراز 10 میلیون حقوق دارند تا سقف 2.5 میلیون تومان... مثلا من نوعی که 7 میلیون حقوق می گیریم الان فقط یک میلیون اضافه شده ولی کسی که 10 میلیون حقوق می گیرد 2.5 اضافه می شود.