۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳

با حضور معاون آموزشی وزیرعلوم؛

«نظامنامه اخلاق آموزش» نقد و بررسی می شود

«نظامنامه اخلاق آموزش» نقد و بررسی می شود

نشست تخصصی نقد و معرفی «نظامنامه اخلاق آموزش» با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی نشست تخصصی نقد و معرفی «نظامنامه اخلاق آموزش»، چهارشنبه ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

در این نشست که با همکاری این مؤسسه و معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود، علاوه بر دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم، دکتر سید حسن اسلامی اردکانی، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر حسین میرزایی، رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، دکتر امیر کشاورزیان، نایب رئیس انجمن علمی اخلاق کاربردی ایران و دکتر رضا ماحوزی، معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی نیز سخنرانی می‌کنند.

نشست تخصصی نقد و معرفی «نظامنامه اخلاق آموزش» روز چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به صفحه مؤسسه در اسکای روم به نشانی b۲n.ir/iscs یا صفحه اینستاگرام مؤسسه به نشانی instagram.com/iscs.ac.ir در این نشست شرکت کنند.

سند ملی نظام‌نامه اخلاق آموزش که توسط معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشاوره علمی انجمن علمی اخلاق کاربردی ایران تدوین شده، ۲۵ بهمن ماه امسال در مراسمی با حضور وزیر علوم و معاونان وی رونمایی شد.

نظامنامه اخلاق آموزش که مسئولیت پذیری اخلاقی در حوزه آموزش را حاصل سه مؤلفه حساسیت نسبت به حقوق همه صاحبان حق، شناخت تفصیلی حقوق آنان و پایبندی نظام‌مند به حقوق می‌داند، اصول اخلاقی و خط مشی‌های مرتبط با آنها را در سطح ملی بیان می‌کند. در این سند، مسئولیت‌ها و تعهدات اخلاقی در سطوح سازمانی، گروهی، فردی و فرایندها و نظام‌های حرفه‌ای بر پایه اصول اخلاقی دوازده گانه «انسجام و یکپارچگی، نقدپذیری و پاسخگویی، مشارکت طلبی، اقتدار همراه با صمیمیت، شفافیت، انصاف و عدالت، وفاداری به حقیقت، احترام به استقلال و کرامت ذاتی انسان‌ها، رازداری و حفظ حریم خصوصی، قدردانی، کیفیت و پایداری» بیان شده است.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند براساس این الگو شیوه نامه اجرایی خود را برای نظام نامه اخلاق آموزش تدوین کنند.

کد خبر 5165708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha