۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۲۲

شهردار چهارباغ مطرح کرد؛

افتتاح کتابخانه در چهارباغ عامل ارتقای فرهنگی شهر

افتتاح کتابخانه در چهارباغ عامل ارتقای فرهنگی شهر

چهارباغ - شهردار چهارباغ گفت: افتتاح کتابخانه عامل ارتقای فرهنگی این شهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شاه‌محمدی بعد از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح کتابخانه عمومی استاد شهریار شهر چهارباغ که با حضور معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، با تبریک مبعث نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: ارتقای بخش چهارباغ به شهرستان مرهون زحمات مسئولان استانی است و خوشبختانه امروز شاهد این ارتقا هستیم.

وی بیان کرد: با وجودی اینکه اینکه شهر چهارباغ و مهدی‌آباد محرومیت‌های بی‌شماری دارد اما افتتاح کتابخانه در نوع خود نشانگر تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این حرکت در نوع خود پسندیده است.

شهردار چهارباغ با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری باید فعالیت‌های حوزه عمرانی را افزایش دهیم، تصریح کرد: افتتاح این کتابخانه تأکید مسئولان شهر بوده است و اگر این امر انجام نمی‌شد، هزینه‌های بیشتری به ما تحمیل می‌شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این حرکت‌ها ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم اعتبارات بیشتری از سوی استان و فرمانداری به این شهرستان جذب شود تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

شاه‌محمدی با بیان اینکه امروز شاهد بهره‌برداری از این کتابخانه هستیم که حاصل تلاش همکاران به خصوص در حوزه عمران خدمات شهری است، گفت: در ایام مبعث رسول اکرم (ص) این مهم را به فال نیک می‌گیریم تا بتوانیم با خدمات بیشتر رضایت‌مندی مردم را جذب کنیم.

افزایش ۳ برابری اعتبارات عمرانی چهارباغ

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰ به همت شورای شهر سه برابر شده است، اظهار کرد: با حمایت مسئولان بودجه امسال محقق شده، انصافاً در مقابل مشکلات این مبلغ ناچیز است، اما شهرداری به سمت خدمات بیشتر به مردم این شهرستان است.

شهردار چهارباغ بیان کرد: فرهنگسرا جدیدی با اعتبارات استانی بالغ بر ۴ میلیارد تومان در چهارباغ کلنگ زنی می‌شود، این امر از جمله پیگیری‌های مدیریت شهری است، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح این فرهنگسرا باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم فرهنگی، توجه به احداث کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

شاه‌محمدی خاطرنشان کرد: منطقه مهدی‌آباد ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه دارد. هم‌زمان با افتتاح، شاهد اشتیاق بسیار، جمعی از نوجوان و جوانان برای عضویت در کتابخانه بودیم. باید از این فرصت‌ها برای تعالی روح و اندیشه نسل‌های آینده بهره برد.

وی گفت: خدمت‌رسانی فرهنگی به مردم یکی از اقدامات و رویکردهای مدیریت شهری چهارباغ است که برای این مهم مناطق کم برخوردار در اولویت قرار دارند.

ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی عامل کاهش معضلات فرهنگی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قادر محمدی، امام جمعه چهارباغ نیز ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و مبعث پیامبر (ص) اظهار کرد: بخش چهارباغ با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر، تا سال ۱۳۹۴ فاقد حتی یک متر فضای کتابخانه‌ای بود، اما به همت مسئولین و دغدغه‌مندی اهالی کتاب و کتاب‌خوانی در ۱۳۹۹ ما شاهد افتتاح چهارمین کتابخانه این شهرستان هستیم که با همتی بیشتر می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور پنجمین کتابخانه را نیز در این شهرستان به کتاب‌خوانان هدیه کنیم.

وی با تأکید بر جایگاه کتاب و کتابخانه‌سازی در آموزه‌های دینی و سخنان بزرگان بیان کرد: ما بر ایجاد فضای کتابخانه‌ای متناسب با جمعیت تأکید داریم و در این مسیر از هر خیّر و علاقه‌مندی برای مشارکت حمایت می‌کنیم.

امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: با ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی می‌توانیم کمک شایانی به ارتقای فرهنگ عمومی کشور کنیم که این امر در نهایت به کاهش بسیاری از معضلات فرهنگی می‌انجامد.

ارتقای چهارباغ نیازمند فعالیت جهادی

قدرت‌الله شمیرانی، سرپرست فرمانداری چهارباغ اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه است، چهارباغ، شهرستان تازه تأسیس است و امیدواریم با فعالیت جهادی، هرچه سریع‌تر شاهد رشد و ارتقای آن باشیم.

وی با بیان اینکه امروز هر آنچه داریم را مدیون خون شهدا و ایثار خانواده‌های ایشان هستیم، تصریح کرد: آنها با همه وجود برای این اعتلای این نظام فداکاری کرده‌اند، بنابراین بر همه ما نیز فرض است که با همه توان و با وحدت و یکدلی، خدمتگزاران صدیقی برای این مردم باشیم.

سرپرست فرمانداری چهارباغ بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های است که در این شهرستان به صورت ویژه برای آن برنامه داریم.

وی تصریح کرد: در جامعه امروزی توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی، یکی از نشانه‌های رشد و تعالی فرهنگی جامعه به شمار می‌شود.

شمیرانی با بیان اینکه عادت به مطالعه، امری اکتسابی به شمار می‌رود که مانند دیگر الگوهای رفتاری در روند اجتماعی شدن فرد، پایه اولیه آن در خانواده شکل می‌گیرد، گفت: عادت به مطالعه والدین، سبب تشویق اعضای خانه در پذیرش این مسئله می‌شود. آنها به راحتی با کتاب انس و الفت می‌گیرند، به سوی آن جذب و مطالعه در زندگی شأن، امری لازم و حیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییرات ارتباطی گسترده در جامعه امروز با ایجاد شکافی نسلی بین والدین و فرزندان، ضرورت مراقبت خانواده‌ها را چندین برابر کرده است، اظهار کرد: با وجود جایگزین شدن نهادهایی مانند آموزش و پرورش و رسانه‌ها به جای خانواده در جامعه پذیر کردن افراد در سطحی وسیع و مشغله زیاد کاری و فکری والدین که باعث می‌شود وقت کمتری برای فرزندان خود بگذارند.

سرپرست فرمانداری چهارباغ متذکر شد: والدین هنوز نیز می‌توانند فرزندان خود را با کتاب به عنوان دوستی مهربان آشنا و تصویری بسیار مثبت و جذاب از آن در ذهن این قشر ایجاد کنند تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی به بهترین نحو در وجود آنها شکل بگیرد.

کد خبر 5166928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha