افزون بر چهار اتهام خفیف؛

شورای نظامی میانمار «آنگ سان سوچی» را به رشوه خواری متهم کرد

شورای نظامی میانمار «آنگ سان سوچی» را به رشوه خواری متهم کرد

شورای نظامی حاکم در میانمار روز پنج شنبه اتهام رشوه خواری را به سایر اتهام‌های وارده بر رهبر مخلوع این کشور افزود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حالی که گزارش‌ها از کشته شدن ۱۲ معترض دیگر به دست نیروهای امنیتی میانمار خبر می‌دهند، شورای نظامی حاکم در این کشور آسیایی روز پنج شنبه اتهام رشوه خواری را به فهرست اتهام‌های وارده بر «آنگ سان سوچی» رهبر مخلوع این کشور افزود.

از سوی دیگر، بروز درگیری خونین میان معترضان به کودتای نظامی یکم فوریه و نیروهای امنیتی میانمار ساعت‌ها پس از آن صورت گرفت که شورای امنیت سازمان ملل خواستار خویشتنداری نیروهای نظامی شد که در تقلا برای فرونشاندن اعتراض‌ها و اعتصاب‌های فلج کننده در این کشور هستند.

«انجمن کمک برای زندانیان سیاسی» اعلام کرد که در میان کشته شدگان روز پنج شنبه هشت تن در شهر «مایانگ» و در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شدند.

از سوی دیگر، افزوده شدن اتهام فساد به سایر اتهام‌های وارده بر «سو چی» به این معناست که این رهبر معزول میانمار با مجازات سخت‌تری روبروست. وی هم اکنون با چهار اتهام نسبتاً کوچک مواجه است؛ از جمله وارد کردن غیرقانونی شش دستگاه رادیو بی سیم و نقض محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا.

سخنگوی شورای نظامی حاکم میانمار اعلام کرد که سوچی همچنین پرداخت‌های غیرقانونی خود به ارزش ۶۰۰ هزار دلار آمریکا را پذیرفته است.

اما «آی ما ما مایو» یکی ا ز اعضای پارلمان منحل شده میانمار و وابسته به حزب «اتحادیه ملی برای دموکراسی» به رهبری سوچی این اتهام‌ها را رد کرد و گفت: «اتهام زدن به سیاستمداران و تلاش برای درهم شکستن حزب در شرایطی که مردم بی گناه در ملأ عام کشته می‌شوند، در میانمار دیگر امری غیرمعمول نیست».

کد خبر 5167453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha