۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸

امام جمعه کامفیروز:

شوراهای شهر به محل تسویه حساب‌های سیاسی تبدیل نشود

شوراهای شهر به محل تسویه حساب‌های سیاسی تبدیل نشود

کامفیروز- امام جمعه کامفیروز گفت: شوراهای شهرها باید باید محل توسعه و آبادانی باشد نه اینکه عده‌ای آن را به محل تسویه حساب‌های سیاسی و باندبازی تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی‌زاده با اشاره به اینکه ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها از ۲۰ اسفندماه آغاز شده است، اظهار داشت: در قانون اساسی وظایف بسیار مهمی برای شوراها در نظر گرفته شده که اگر طی این ۲۲ سال که از آغاز به کار شوراها در ایران می‌گذرد، همه آن‌ها به طور دقیق به وظایف خود عمل کرده بودند، اکنون اوضاع شهرها چنین نبود.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون وظیفه نظارت بر اجرای انتخابات شوراها بر عهده مجلس شورای اسلامی است، افزود: هر چند وقت یکبار، صدای فساد اخلاقی یا مالی یکی از اعضای شوراها یا شهرداران در اقصی نقاط کشور به گوش می‌رسد که این نشان از نظارت ضعیف بر تأیید صلاحیت این افراد است.

تقی زاده عنوان کرد: توقع ما از مجلس انقلابی این است ک ضمن اعمال نکردن سلایق حزبی و شخصی، بر تأیید صلاحیت‌ها نظارت دقیق داشته باشند تا با ورود افراد متعهد و متخصص شاهد پیشرفت و آبادانی کشور باشیم.

امام جمعه کامفیروز تاکید کرد: ما شورایی می‌خواهیم که مطابق اصل ۱۰۰ قانون اساسی برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی منطقه خود گام بردارد نه شورایی که در اجرای وظایف خود ناتوان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرانی‌های بی‌ضابطه و افسارگسیخته کالاهای اساسی ادامه داد: تورم و گرانی کالاهای اساسی مسئله‌ای است که هرچه تذکر می‌دهیم، گوش شنوایی برای آن پیدا نمی‌شود.

تقی زاده یادآور شد: اخیراً رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت به این موضوع اشاره کرده و به برخی موانع در این زمینه نیز اشاره کردند اما متأسفانه دولتی که مشکل آب کشور را هم به برجام و مذاکره گره زده، دیگر در خود توانی برای حل مشکلات توسط نیروهای درونی نمی‌بیند.

امام جمعه کامفیروز تاکید کرد: اتکا به توان داخلی، نظارت بر توزیع درست کالا و مبارزه با احتکار، مدیریت بر واردات و صادرات هدفمند مسائلی هستند که حتی افراد کم تخصص نیز می‌دانند برای اصلاح وضع فعلی باید آن‌ها را پیاده کنیم اما چرا مسئولان عزمی جدی بر اجرای آن ندارند، سوالی است که شاید بشود جواب آن را در چشم دوختن هشت ساله آن‌ها به دست غربی‌ها و امید واهی آن‌ها به کشورهای بدخواه ما جهت رفع مشکلات، پیدا کرد.

وی تصریح کرد: این شکل از مدیریت باید بشود آینه عبرتی برای مردم ایران تا از این به بعد در انتخابات بیشتر دقت کرده و بدانند به کدام طرز فکر برای اداره کشور رأی دهند.

کد خبر 5167688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha