۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول:

صید و عرضه سمندر امپراطور در دزفول ممنوع است

صید و عرضه سمندر امپراطور در دزفول ممنوع است

دزفول- رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: صید، حمل و عرضه سمندر امپراطور در این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

رضا قپانچی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صید، حمل و عرضه سمندر امپراطور در این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود چرا که صید این‌گونه آبزی که در معرض انقراض است، علاوه بر لطمات جبران‌ناپذیر در چرخه اکوسیستم باعث انتقال برخی بیماری‌های احتمالی به انسان‌ها می‌شود.

وی افزود: عده‌ای افراد ناآگاه اقدام به زنده گیری برخی آبزیان کمیاب و در معرض آسیب از زیستگاه‌های طبیعی آنها و عرضه به شهروندان می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول عنوان کرد: این اداره با توجه به رسالت ذاتی خود علاوه بر توزیع بروشورهای متنوع زیست محیطی و آموزش چهره به چهره، اقدام به اطلاع‌رسانی در خصوص ممنوعیت خرید و فروش هرگونه آبزیان غیرمجاز از جمله گونه در معرض خطر انقراض سمندر امپراطور به عرضه‌کنندگان آبزیان زینتی کرده است.

قپانچی پور گفت: با توجه به اینکه هیچ‌گونه پیشینه تاریخی، سنتی و فرهنگی در خصوص استفاده از این آبزیان در سفره‌های عید وجود ندارد، از شهروندان دزفول درخواست می‌شود که ضمن احترام به طبیعت و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد سودجو، از خرید و نگهداری این آبزیان پرهیز و در حفظ محیط زیست پویا باشند.

کد خبر 5170952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha