۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸

استاندار گیلان تأکید کرد؛

تداوم و گسترش فعالیت های قرآنی به سند راهبردی نیاز دارد

تداوم و گسترش فعالیت های قرآنی به سند راهبردی نیاز دارد

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت گسترش فعالیت های قرآنی، گفت: تداوم و توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تهیه و تدوین سند راهبردی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به جایگاه قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان، اظهار کرد: قرآن کریم نور هدایت برای مسلمانان و رحمت برای همه کسانی است که به دنبال حق و حقیقت هستند.

وی با اشاره به اینکه قرآن تنها کتاب آسمانی است که از تحریف و تغییر دور مانده است، افزود: با گسترش آموزه‌های دینی سبک جدیدی از زندگی مبتنی بر آیات و معارف الهی به وجود آمد که به واسطه آن شکوفا شدن جامعه انسانی فراهم شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه با تبعیت از آموزه‌های دینی، تقوا و پاکدامنی می‌توانیم کرامت انسانی را در جامعه به تعالی برسانیم، گفت: در کنار نگاه به قرآن، خواندن و حفظ آیات آن باید از قرآن پیروی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اجرای فرامین الهی سبب شکوفایی و بالندگی افراد می‌شود، اضافه کرد: فهم و درک معانی قرآنی از شاخص‌های مهم جوامع اسلامی است و در این مسیر باید به منویات رهبری نیز توجه شود.

زارع بر ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی جامعه تأکید کرد و افزود: تداوم و توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی در قالب سند راهبردی و برنامه‌های عملیاتی است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر اقدام علمی و پژوهشی و هر برنامه‌ای عاری از اشکال و نقص نیست، اضافه کرد: دستگاه فرهنگی متولی باید بتوانند تا نیمه نخست سال آینده سند توسعه فعالیت‌های قرآنی را تهیه و در اختیار اعضا قرار دهند.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات و توانمندی دستگاه‌ها و افراد متخصص در این بخش، گفت: باید پیشنهادات و ایده‌ها درباره این سند از صاحبان نظران دریافت، سپس جمع بندی و ویرایش شود.

وی همچنین به موضوع اختصاص بودجه‌های فرهنگی، هنری و دینی از سوی دولت اشاره تأکید کرد: با وجود فشارها و برخی کمبودها بودجه‌های خوبی به در این بخش در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

زارع با بیان اینکه در مجموع اعتبارات به این صورت است که ۷۵ درصدی در سطح ملی و ۲۵ درصد نیز در سطح استانی توزیع می‌شود، گفت: بخش مهمی از ۲۵ درصدی استانی اعتبارات عمرانی و کمترین آن نیز در بخش هزینه‌ای است.

وی به تخصیص اعتبارات به انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی به دستگاه‌های متولی اشاره و اظهار کرد: ۹۰ میلیون تومان اعتبار برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان تبلیغات اختصاص یافته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بر اساس قانون درصدی از اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد، افزود: باید برنامه‌هایی در این بخش پیش بینی و اجرایی شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی به ویژه برای کودکان و نوجوانان، گفت: از ظرفیت‌های بسیج، شبکه‌های سایبری و مساجد نیز باید استفاده شود.

کد خبر 5172047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha