۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸

فرماندار اراک:

۳۰۷ داوطلب در انتخابات شوراهای شهرهای شهرستان اراک ثبت نام کردند

۳۰۷ داوطلب در انتخابات شوراهای شهرهای شهرستان اراک ثبت نام کردند

اراک- فرماندار اراک اسامی نهایی داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان اراک را اعلام کرد.

حسین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان اراک همزمان با کل کشور از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ آغاز و پایان وقت اداری روز سه‌شنبه مورخ ۲۶ اسفند ۹۹‬ (به مدت هفت روز) به اتمام رسید.

وی با اشاره به آمار کاندیدای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان اراک شامل کلانشهر اراک، داوود آباد ساروق، کارچان افزود: در این دوره از انتخابات شورا ۳۰۷ نفر داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۶۲ نفر مرد (۸۵ درصد) و مابقی ۴۵ نفر خانم (۱۵ درصد) بودند.

فرماندار اراک گفت: در شهرستان اراک ۲۷۵ نفر کاندید شامل ۲۳۴ نفر مرد و ۴۱ نفر خانم و ۳۲ نفر دیگر نیز برای شهرهای کارچان، داودآباد و ساروق کاندید شده بودند.

به گفته بختیاری، در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی ۵۰ درصد ثبت نام‌های داوطلبان به صورت الکترونیکی (ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی، نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت) با دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری و ۵۰ درصد به صورت حضوری در محل فرمانداری اراک انجام شد.

وی عنوان کرد: ثبت نام داوطلبان به صورت حضوری در راستای پیشگیری از شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و تمامی تمهیدات لازم به کار گرفته شده بود.

فرماندار اراک گفت: در مرحله بعدی پرونده افرادی که به صورت الکترونیکی نسبت به ثبت نام اقدام کردند، ممکن است با نواقصی همراه باشد در این راستا اعضای هیأت‌های اجرایی با این کاندیداها تماس می‌گیرند و داوطلبین پس از مراجعه به فرمانداری در رفع این نواقص اقدام می‌کنند.

بختیاری افزود: پس از پایان ثبت نام داوطلبان، مراجع چهارگانه ظرف مدت ۱۰ روز (۲۶ اسفند ماه لغایت چهار فروردین ماه ۱۴۰۰) باید نتایج استعلام‌ها را اعلام کنند.

وی بیان کرد: پس از آن طبق قانون هیأت‌های اجرایی ظرف دو هفته فرصت دارند که بررسی صلاحیت را انجام دهند و به هیأت نظارت انتخابات شوراهای شهر که توسط مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود، اعلام کنند.

کد خبر 5172142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha