۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵

وزیر خارجه آمریکا:

واشنگتن به غیر هسته ای سازی کره شمالی متعهد است/چین کمک کند

واشنگتن به غیر هسته ای سازی کره شمالی متعهد است/چین کمک کند

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تاکید بر وجود خطرات گسترده ناشی از فعالیت های هسته ای پیونگ یانگ، از چین خواست تا در فرآیند غیر هسته ای سازی کره شمالی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی اعلام کرد که واشنگتن به فرآیند غیر هسته ای سازی شبه جزیره کره و کاهش خطرات ناشی از اقدامات پیونگ یانگ متعهد بوده و در همین راستا از چین خواست تا از نفوذ خود بر کره شمالی استفاده کرده و فشارها بر این کشور را افزایش دهد. 

بلینکن که این سخنان را در پی سفر به سئول در راستای مذکره با هم پیمانان آمریکا در آسیا طرح میکرد، همچنین گفت که غیر هسته ای سازی شبه جزیره کره، خواست مشترک واشنگتن و سئول بوده و هر دو طرف بر لزوم همکاری تنگاتنگ با یکدیگر برای ایجاد تغییر در سیاست های کره شمالی تاکید دارند. 

بلینکن گفت: ما به غیر هسته ای سازی شبه جزیره کره و کاهش تهدیدات موجود مرزی (با کره شمالی) که علیه آمریکا و متحدین ما وجود دارد و همچنین بهبود سطح زندگی همه مردم کره از جمله مردم کره شمالی که تحت سوء استفاده شدید سازمان یافته و گسترده اعمال شده از سوی دولت کره شمالی قرار دارد، متعهد هستیم. 

وی همچنین مدعی شد که منافع چین در اعمال فشار بر کره شمالی بوده و تاکید کرد: پکن (در این میان) از منافعی برخوردار است، منافع کاملا روشن و واضح پکن ایجاب میکند که غیر هسته ای سازی کره شمالی را دنبال کند. چرا که (هسته ای بودن کره شمالی) منشاء بی ثباتی، خطر تهدید روشن علیه ما و شرکایمان است؛ اما چین منافعی به وضوح روشن در کمک به انجام این فرآیند دارد. 

کد خبر 5172589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha