۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶

سفیر مسکو در لندن اعلام کرد:

تصمیم انگلیس برای افزایش زرادخانه‌های هسته‌ای غیر قانونی است

تصمیم انگلیس برای افزایش زرادخانه‌های هسته‌ای غیر قانونی است

سفیر روسیه در لندن با محکوم کردن تصمیم انگلیس برای افزایش تعداد زرادخانه‌های هسته‌ای خود، این اقدام را غیر قانونی و ناقض معاهدات بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی تصمیم دولت انگلیس برای افزایش زرادخانه‌های هسته‌ای خود، سفیر روسیه در لندن دولت این کشور را به نقض تعهدات بین المللی خود در خصوص معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای متهم و اعلام کرد که روابط میان مسکو و لندن تقریباً نابود شده است.

«آندرئی کلین» در گفتگو با رادیو «ال بی سی»، طرح دولت انگلیس برای افزایش زرادخانه‌های هسته‌ای خود را غیر قانونی بر شمرده و گفت: شما در حال افزایش ۴۰ درصدی تعداد زرادخانه‌های خود هستید. این نقض معاهده عدم اشاعه و بسیاری دیگر از تعهدات بین المللی است که از کاهش تسلیحات هسته ای سخن می‌گویند.

وی همچنین در خصوص روابط میان مسکو و لندن گفت: فکر می‌کنم کاری که باید انجام دهیم و نیاز فوری به آن داریم، از سرگیری روابط اقتصادی است. قطعاً این کار برای انگلیس، آن هم در دوران پس از برگزیت که لندن به دنبال شرکا و معاملات تجاری دیگری است، مساله‌ای حیاتی خواهد بود.

سفیر روسیه در لندن در بخشی دیگر از سخنان خود و در واکنش به اهانت رئیس جمهوری آمریکا به ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود، پوتین را مردی بسیار خوب توصیف کرد که تنها مشغول دفاع از منافع ملی خود است.

کد خبر 5173962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha