۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲

از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

جلد اول مبانی الگوی پایه اسلامی ـ ایرانی پیشرفت منتشر شد

جلد اول مبانی الگوی پایه اسلامی ـ ایرانی پیشرفت منتشر شد

جلد اول مبانی الگوی پایه اسلامی ـ ایرانی پیشرفت اثر حمیدرضا شاکرین با همکاری محمدحسن قدردان قراملکی و قاسم ترخان به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از جمله ملزومات اساسی در راستای نیل به تمدن نوین اسلامی و ضامن بقا، پویایی و تکامل جامعه و نظام اسلامی است.

تدوین این الگو مبتنی بر مبانی معرفتی و زیرساخت‌های نظری است که بدون توجه به آن‌ها، جریان رو به پیشرفت جامعه و نظام اسلامی، اهداف و مسیر صحیح را باز نمی‌یابد.

تحقیق حاضر پس از نگاهی به مبانی غرب، در پی دستیابی به مبانی نظری اسلامی است تا بتواند علاوه بر تبیین رابطه دین و پیشرفت، مبانی، اهداف و اصول راهبردی تحقق یافتن پیشرفت اسلامی ایرانی را استخراج و تبیین نماید.

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در چارچوب مبانی اسلامی، الگویی خدامدار، شریعت‌محور، خردبنیان، ارزش‌گرا، ناظر به ابعاد و ظرفیت‌های گوناگون انسان، شکوفاگر متوازن همه‌ی استعدادها و توانش‌های آدمی، ناظر به نیازهای فردی و اجتماعی، مادی و معنوی، حافظ عزت، مصلحت و کرامت انسان، کمال، تقرب الی‌الله و سعادت جاودان فرد و جامعه اسلامی است.

علاقه مندان برای مشاهده فهرست و مقدمه اثر کلیک کنند.

کد خبر 5180039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha