۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۲۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد؛

ظرفیت بیمارستانهای شهر اراک تکمیل شده است

ظرفیت بیمارستانهای شهر اراک تکمیل شده است

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) با بیماران کرونایی و ظرفیت بیمارستان ولیعصر(عج) نیز با مصدومان سوانح رانندگی نوروز تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان ظهر شنبه در ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با ابراز رضایت از مشارکت مردم در روز طبیعت، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری پلیس و مشارکت بالای مردم در این روز شاهد کمترین چالش در سطح استان بوده‌ایم ولی متأسفانه دو روستای حسین آباد بغدادی و نظم آباد هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از تجمع مردم در این روز نداشتند و شاهد بیشترین تجمع انسانی در این دو روستا بودیم.

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد هستیم که آمار کرونا در استان و کشور به شدت افزایش پیدا کرده است و در شرایط بحرانی قرار گرفته‌ایم بدین خاطر است به چهار عامل خریدهای شب عید، دید و بازدیدهای نوروزی، عروسی‌ها و عزاداری‌ها کم توجه بوده‌ایم و سیاست برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در ایام شب عید و ایام نوروز گرفته نشد.

نگرانی ما بابت مراسم عروسی و عزاداری‌هاست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: خوشبختانه دید و بازدیدهای نوروزی، خریدهای شب عید و سفرهای نوروزی با اتمام تعطیلات نوروز تمام شده است ولی نگرانی ما بابت مراسم عروسی و عزاداری‌ها است، اگر وضعیت عروسی‌ها در استان کنترل نشود با احتساب روزانه ۱۲ عروسی در اراک شاهد روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ مبتلا به کرونا در استان خواهیم بود که این شرایط واقعاً در توان کادر بیمارستان و مراکز درمانی نخواهد بود.

جمالیان گفت: متأسفانه وضعیت فعلی کرونا در استان اصلاً مناسب نیست و پیش بینی ما این است در هفته آتی ابتلاء و مرگ و میر در اثر کرونا در استان سیر افزایشی به خود پیدا کند. هم اکنون شهرستان‌های ساوه، خمین، خنداب، آشتیان و دلیجان در معرض خطر جدی کرونا هستند که باید برای آنها تصمیمات جدی تری اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: دستورات ستاد کرونا استان باید قابلیت اجرا داشته باشد متأسفانه با وجود اینکه وضعیت شهرستان اراک قرمز است ولی هنوز موزه‌ها در این شهرستان باز است من از روزی می‌ترسم که کادر درمان دیگر ظرفیت درمان بیمار کرونایی را نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: امروز ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک کاملاً تکمیل شده است و شرایط به گونه‌ای است که حتی برای برخی از بیماران بدحال تخت ICU وجود ندارد، همچنین ظرفیت بیمارستان ولیعصر (عج) نیز با توجه به حجم عظیم ترددهای مسافران نوروزی با بیماران تصادفی تکمیل شده و در برخی از شهرستان‌ها همچون آشتیان، کمیجان و دلیجان ظرفیت بیمارستانی وجود ندارد.

کد خبر 5180471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha