۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۹

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم خبر داد؛

خسارت ۲۶ میلیارد تومانی باغداران جاجرم از سرمازدگی محصولات

خسارت ۲۶ میلیارد تومانی باغداران جاجرم از سرمازدگی محصولات

بجنورد- مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اشاره به خسارت ۲۶ میلیارد تومانی باغداران در سال ۹۹ گفت: توصیه می‌شود باغداران محصول خود را بیمه کرده و از سایر توصیه‌های کارشناسی بهره ببرند.

ابوالفضل عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های باغداران شهرستان جاجرم خسارت ناشی از سرما در زمان گل دهی باغات هسته دار است.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: هر ساله با توجه به گرم شدن هوا در پایان سال بنا به شرایط منطقه کویری جاجرم، بسیاری از باغ‌های بادام، زردآلو و سایر درختان هسته دار خواب زمستانه خود را به اتمام رسانده و شروع به گل دهی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به تغییرات در شرایط آب و هوایی با ریزش سرما، متأسفانه به علت حساسیت بالا در زمان گل دهی، بسیاری از درختان دچار سرما می‌شوند.

عباسیان تصریح کرد: باغداران محصول یک ساله خود را که برای آن هزینه و زحمت زیادی کشیده‌اند از دست می‌دهند که این امر باعث دلسردی باغداران شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اشاره به خسارت ۲۶ میلیارد تومانی باغداران در سال ۹۹ گفت: توصیه می‌شود باغداران محصول خود را بیمه نموده و یا از سایر توصیه‌های کارشناسی بهره ببرند.

کد خبر 5180842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha