۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد خبر داد؛

تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه سازه در دانشگاه بجنورد

تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه سازه در دانشگاه بجنورد

بجنورد- عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد از تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه سازه در این دانشگاه خبر داد و گفت:توسعه آزمایشگاه سازه در هر دانشگاه یکی از نشانه‌های پیشرفت آن مجموعه است.

مهدی ادیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه سازه در دانشگاه بجنورد، اظهار کرد: تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه از سال ۹۱ آغاز و در آن بازه تعدادی ابزار دقیق و جک‌های قدرتمند خریداری شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد ادامه داد: این مسئله تا سال ۹۷ رها شد اما در این سال کف قوی آزمایشگاه طراحی و ساخته شد.

مسئول راه اندازی آزمایشگاه سازه دانشگاه بجنورد از نصب و راه اندازی یک جرثقیل در سال گذشته خبر داد و گفت: جک‌های بارگذاری راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت آزمایشگاه سازه در سراسر دنیا، افزود: تحقیقات جدی در زمینه‌های مختلف المان‌های سازه‌ای باید پشتوانه آزمایشگاهی داشته باشند تا بتوانند در مجامع علمی حضور یابند.

ادیبی توسعه آزمایشگاه سازه در محیط‌های علمی را یکی از نشانه‌های پیشرفت آن مجموعه عنوان کرد و بیان داشت: در ایران دانشگاه تهران و پژوهشگاه بین‌المللی زلزله فعال‌ترین آزمایشگاه‌های سازه کشور را دارند البته دانشگاه‌هایی همچون تربیت مدرس، دانشگاه امیرکبیر و… از این آزمایشگاه بهره مند هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد سرمایه موجود در این آزمایشگاه را بالغ بر ۲ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این آزمایشگاه برای استان و جامعه علمی ظرفیت‌های مناسبی را ایجاد می‌کند که ایجاد همکاری با فعالان صنعت ساختمان، بررسی ایده‌های نو به مانند سایر نقاط دنیا، امکان کنترل فعال رفتارها سازه، تقویت المان‌های سازه‌ای و بررسی رفتار المان‌های سازه‌ای از جمله آن‌ها می‌باشد.

وی افزود: این آزمایشگاه می‌تواند به ناظران صنعت ساختمان نیز کمک‌های زیادی را برساند؛ همچنین قادر هستیم ایده‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نوآوران را مورد آزمایش قرار دهیم.

ادیبی از مسئولان خواست آزمایشگاه سازه دانشگاه بجنورد را مورد حمایت قرار دهند و گفت: در صورت افزایش حمایت‌ها می‌توانیم بهره مناسبی از آزمایشگاه ایجاد شده ببریم.

کد خبر 5183382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha