۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶

در گفتگوی تفصیلی با مهر مطرح شد؛

تصمیم اشتباه دولت در مسیر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

تصمیم اشتباه دولت در مسیر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، به رغم اینکه برای دومین بار اصلاح شده است، اما روند اجرایی شدن آن با حرف و حدیث هایی همراه بوده است.

خبرگزاری مهر_گروه جامعه: وضعیت دریافتی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر بارها مورد نقد و بررسی مسئولان امر قرار گرفته و هر دفعه وعده‌هایی داده می‌شد تا اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی برای اولین بار در مرداد ۹۹ اجرایی شد. البته این همسان سازی نتوانست نیازهای معیشتی آنها را تأمین کند و در نتیجه تصمیم گرفته شد مرحله دوم همسان سازی در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

حالا گفته می‌شود که افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با یک رقم بالای ۴ میلیون تومان به حساب آنها واریز خواهد شد. این در حالی است که شک و شبهه‌هایی در مسیر اجرایی شدن این افزایش حقوق و اعداد و ارقامی که قرار است به حساب آنها واریز شود، وجود دارد.

در همین حال، بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، همچنان معتقدند که در پرداخت‌ها به بازنشستگان، تبعیض‌هایی اعمال می‌شود و از همین رو، اعتراض‌ها به وضعیت موجود ادامه دارد. اما، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در واکنش به این اعتراض‌ها، گفته است که آنچه در اسفند ۹۸ با دو مرحله همسان سازی و افزایش سنواتی برای بازنشستگان صندوق کشوری صورت گرفت افزایش ۱۳۰ درصدی حقوقشان در فروردین ۱۴۰۰ بود. به همین دلیل قرار شد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز همانند آنها افزایش پیدا کند و مابه‌التفاوت حقوق جبران شود.

پس از اجرای مرحله دوم متناسب سازی و همچنین افزایش سنواتی حقوق‌ها، حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار است به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد و از فردا پرداختی‌های جدید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته بر اساس حروف الفبا آغاز شود.

البته قرار بود احکام جدید حقوق صادر شود اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است و امیدواریم این موضوع تأثیری در مبلغ اعلام شده افزایش حقوق بازنشستگان نداشته باشد.

اکبر شوکت عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق مخالف نیستیم و هر چه بیشتر حقوق‌ها اضافه شود، به نفع بازنشستگان و جامعه کارگری است اما باید این افزایش بر روی پایه حقوق بازنشستگان و کارگران می‌آمد تا برای پرداخت ماهانه حقوق‌ها، سازمان با مشکل مواجه نشود.

اکنون هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی حکم خاصی را امضا نکرده و امروز هم کارگروه‌های هیئت امنا جلسه‌ای به منظور بررسی بودجه و پرداختی‌ها انجام می‌دهند، اما هنوز احکام جدید صادر و امضا نشده است وی درباره صدور احکام افزایش حقوق‌ها، افزود: تاکنون هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی حکم خاصی را امضا نکرده و امروز هم کارگروه‌های هیئت امنا جلسه‌ای به منظور بررسی بودجه و پرداختی‌ها انجام می‌دهند، اما هنوز احکام جدید صادر و امضا نشده است.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: به رغم صدور احکام جدید، پرداخت حقوق در تاریخ‌های خود همانند ماه‌های قبل انجام می‌شود و طی چند روز آینده احکام جدید نیز صادر خواهد شد به همین دلیل عدم صدور احکام جدید، ربطی به پرداخت افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان ندارد.

شوکت با اشاره به اینکه اشتباه دولت این بود که باید برای افزایش حقوق‌ها مبلغ جداگانه‌ای در نظر می‌گرفت، ادامه داد: در صندوق‌های لشگری و کشوری اعتبار جداگانه برای افزایش‌ها و همچنین متناسب سازی در نظر گرفته می‌شود اما برای تأمین اجتماعی، این اعتبار از بدهی‌های دولت به سازمان پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این ضرب‌المثل نمود پیدا می‌کند که «کت تنمان را بفروشیم تا شکم‌مان را سیر کنیم»، گفت: دولت از اعتبار سازمان تأمین اجتماعی و بدهی‌هایی که در این چند سال روی هم انباشته شده، نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدام کرده و از ارث پدرش نمی‌بخشد.

به گفته عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، پس از ۸ سال، امسال ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت رد دیون به تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده و متأسفانه از همین اعتبار برای متناسب‌سازی اختصاص پیدا می‌کند درحالی‌که ما با این موضوع موافق نیستیم و به عنوان نمایندگان جامعه کارگری و بازنشستگی باید از اموال آنها محافظت کنیم؛ نه اینکه بخواهیم برای متناسب‌سازی طی چند سال تمامی اعتبارات را از دست بدهیم و اموالمان را بفروشیم برای آنکه حقوق بازنشستگان را زیاد کنیم.

دولت از اعتبار سازمان تأمین اجتماعی و بدهی‌هایی که در این چند سال روی هم انباشته شده، نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کرده است شوکت با تأکید بر اینکه افزایش حقوق باید بر روی پایه حقوق بازنشستگان قرار می‌گرفت، افزود: اگر قرار باشد از دارایی خودمان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هزینه کنیم، به طور حتم طی چند سال آینده چیزی برایمان نمی‌ماند و تمامی دارایی خود را از دست خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه موافق افزایش حقوق هستیم اما حرف ما این است که نحوه افزایش باید متفاوت می‌بود، اظهار داشت: پایه حقوق باید افزایش پیدا می‌کرد و بن مسکن، بن خواربار و حق اولاد نیز بر روی پایه حقوق می‌آمد و این‌گونه سازمان می‌توانست با دریافت حق بیمه، حقوق‌ها را پرداخت کند و مشکلی نیز برایش ایجاد نشود.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی با انتقاد از اینکه چرا حقوق‌ها نسبت به تورم افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: امسال پایه حقوق‌ها از یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش یافته و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت همسان‌سازی و مابقی نیز مزایای دیگر است که روی هم حداقل حقوق به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

شوکت با تأکید بر اینکه در ابتدای دولت روحانی بدهی دولت به تأمین اجتماعی ۶۰ هزار میلیارد تومان بود اما الان به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: در سال جاری نیز ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت بدهی به تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد که هنوز مشخص نیست چه شرکت‌هایی قرار است به ما داده شود و در میان آنها احتمالاً شرکت‌های ورشکسته یا کم‌بازده نیز وجود دارد.

در ابتدای دولت روحانی بدهی دولت به تأمین اجتماعی ۶۰ هزار میلیارد تومان بود اما الان به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است وی ادامه داد: تأمین اجتماعی در سال‌های قبل نیز برای پرداخت حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه بود و دو سال گذشته، سالی هزار میلیارد تومان وام برای پرداخت حقوق‌ها از بانک می‌گرفت و ما همچنان همان سازمان قبل هستیم و اگر اعتبار جداگانه برای همسان‌سازی به ما پرداخت نشود، با مشکلات زیادی در آینده مواجه خواهیم شد.

شوکت افزود: دولت با چنین اقدامی، بار مالی همسان‌سازی را بر دوش سازمان تأمین اجتماعی انداخته و طی سه تا چهار سال آینده دیگر نمی‌شود با این روند، هیچ فکری برای سازمان کرد و احتمال ورشکستگی و بحران وجود دارد.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی ضمن هشدار به دولت گفت: اگر هم اکنون فکر اساسی برای تأمین اعتبار جداگانه همسان‌سازی و افزایش حقوق‌ها نشود، باید تمام اموال خود را فروخته و حقوق پرداخت کنیم؛ مگر اینکه اواسط امسال جلسه‌ای در شورای عالی کار تشکیل و حق مسکن و خواربار را بر روی پایه حقوق بازنشستگان و کارگران قرار دهند.

دولت، بار مالی همسان‌سازی را بر دوش سازمان تأمین اجتماعی انداخته و طی سه تا چهار سال آینده احتمال ورشکستگی و بحران وجود دارد وی تأکید کرد: تأمین اجتماعی باید بتواند منابع درآمدی را این‌گونه برای افزایش حقوق‌ها تأمین کند و کارفرمایان نیز همکاری‌های لازم را داشته باشند تا سازمان دچار بحران و ورشکستگی نشود و حقوق بازنشستگان و جامعه کارگری از راه درست افزایش پیدا کند.

شوکت ادامه داد: اگر حقوق‌ها بر اساس تورم و سبد معیشت افزایش پیدا می‌کرد، باید بیش از اینها می‌شد اما این مبلغی که اعلام شده ۲۰ درصد سبد معیشت در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5183643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      7 1
      شوکت جان تو آنجایی که باید صحبت کنی صحبت نمی کنی،به عبارتی همیشه بی موقع حرف می زنی اجازه بده بعد از تثبیت حقوق حق بازنشستگان ،بعد برو با دولت صحبت کن،که همانطوریکه به دولتیها از محل درآمد عمومی دادی به بازنشستگان تامین اجتماعی هم کمک کن.
      • استوراقیانس IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
        0 9
        با توکل به خدا مشکللات حل خواهد شد . ناشکر نباشیم
      • علی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
        1 1
        ای ساکن مهد حقوق بشرگرانقدر، اتفاقا" وقتش حالا و قبل از تثبیته . مثل گرانی کالاهای دولتی اول شایعه میشه وتکذیب میکنن،بعدهمان اتفاق میفته،اگه بفکرش نباشیم شایعه ورشکستگی سازمان هم اتفاق میفته. از ورشکسته که چیزی نمیماسه . همین شندرغاز نصف خط فقری هم قطع میشه . اونوقت دبیا ، سر پیری و معرکه گیری .
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      8 1
      باز حرفهای متناقض و کلافه کننده شروع شد.
      • استوراقیانس IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
        0 27
        خدا را شکر کنیم چون خیلی ها همین حداقل راندارند. بهتره تشکر بشه نه اعتراض
      • حمیرا جهانگیری IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
        2 0
        کار همیشه شون بوده.برنامه ریزی هاشون بهم ریخته.احتمالا کلی برنامه ریزی کرده بودن واس بودجه
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      22 2
      خدا ب زمین گرم بزنتتون انشالله . با این حقوق چطوری باید زندگی کرد .من ی زن سرپرست چهارتا بچه ام ...هر کسی ی دورانی داره بلاخره دوران شما هم ب سر میرسه ..خدا ازتون نگذره .
      • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
        1 2
        چقدر به شما حقوق.تعلق میگیره با اضافه حقوق امسال.منم مستمری بگیرم مثل شما
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      13 2
      ما بازنشستگان تامین اجتماعی به حقوق 4200اعتراض داریم با این تورم کفاف زندگی نمی دهد چطوری به آقای سالاری بگویم.
    • حمید FR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      16 1
      اگر اموال دزدیده شده را از حلقوم چپاولگران ودزدان تامین اجتماعی که خودتان بهتر از دیگران می شناسید در بیاورید مشگل براحتی حل می شود
      • استوراقیانس IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
        2 17
        توکل بخدا تورم درست بشه حقوق هم درست میشه . زیاد نباید بیجهت اعتراض کرد
      • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
        3 0
        استوراقیانس جان،کجاش درست میشه؟مثل گرانی کالاهای دولتی اول شایعه میشه وتکذیب میکنن،بعدهمان اتفاق میفته،اگه بفکرش نباشیم شایعه ورشکستگی سازمان اتفاق میفته.بعد(بعلت خاص ومستقل بودن سازمان)میگن اهههههه !!!چرا اینجوری شد؟ فعلا"بازنشسته های کارگری گدایی کنن پول نیست.تا ما با کار کارشناسی علت یابی کنیم .
    • AE ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      8 5
      دزدی نشه زیاد میاری
    • مهدی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      28 4
      عده زیادی حقوقهای نجومی ورانت های چندمیلیاردی میگیرن حرفی از شان نمی زنند ولی بازنشسته های بیچاره تامین اجتماعی حقوق نگرفته آقا نقی و آقا قلی دارن کارشناسی میکنن که ....
    • مجید IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      19 1
      سلام لطفا یا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو نسبت به تورم درست کنید یا بروید کنار یکی بیاد که درست کنه
      • استوراقیانس IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
        1 30
        مسولان هم در یه حدی اختیارات دارند نباید ناشکر بود
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      2 4
      خیلی خوبه
    • فاطمه IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      19 2
      والا بخداموندم چیکارکنم،چراهروز یه جورحرف میزنید،من با۲تابچه کجاکاسه ی گدایی دستم بگیرم.ازکجاخرج زندگیموتامین کن،چراشماانصاف ندارید،فکرمن وامسال منونمیکنید.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      15 2
      ۸۹ هزار میلیارد حق مسلم بازنشستگان است و باید حقوق همسان سازی شده ۱۲ میلیون تومان و سهام شستا ۹۰ درصد با وام بلا عوض ۶۵۰ میلیون ریال به بازنشستگان واگزار و افزایش ۱۸۰ درصدی هم صورت پذیرد خانه کارگر کانون های اهواز شیراز اصفهان لرستان مشهد خراسان شمالی رشت کردستان اراک آبادان خرمشهر همدان ملایر ازنا
      • با زن نشسته IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
        4 1
        حالا اینا رو ولش کن . دولت برای بازنشستگان کشوری لشگری بودجه نقد جرینگی اختصاص میده و بابت بدهی خودش به سازمان میاد هرچی کارخانه و شرکت زیان ده داره مثل هپکو که 1200 میلیارد تومن بدهی بانکی داره اختصاص میده .
      • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
        1 1
        دولت شرکتی که صنار نمی ارزه بابت بدهی میده و از طرف دیگه بدهی همان شرکت رو به بانکهای دولتی نقد از سازمان میگیره . تازه منت هم سر بازنشسته برای همسانسازی میذاره . وبودجه افزایش کشوریها هم از جیب کارگر جور میشه .
      • با زن نشسته IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
        1 0
        از بانک دولتی بازنشسته وام با سود انچنانی می گیره دو روز از سررسید اقساط رد بشه کلی جریمه و تاخیرمیگیره . چرا برای تاخیرده بیس ساله باز پرداخت بدهی خودش به سازمان سودی پرداخت نمیکنه . این بدهی دراثر تورم حداقل 12 ساله اصلش خودشو خورده . 12 سال قبل گوشت 8000 تا 10 هزار تومن بوده حالا 140هزارتومن .
    • بازنشسته IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      7 3
      اقای شوکت چه کسانی باید مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی را ازسالهای قبل پیگیری میکرد چه کسانی باید به دولت میگفتند اگر این جنین رفتار کنید تامین اجتماعی ورشکست میشود ایا واقعا افرادی به دنبال نابسامانی درکشور هستند ونقشه برای کشور میکشند ایا عقلای نظام که همگی ادعای اقتصاد دان بودن دارند نمدانند
      • با زن نشسته IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
        3 1
        اون موقع با ارز 2500 تومنی سازمان بابت حق بیمه نگرفته از دولت و ارایه خدمات به کارمندان دولت پول نقد به داروخانه و بیمارستان داده و حالا با ارز 25000 تومانی بدهی خودش رو پس میگیره . معلومه سازمان که هیچ بانک جهانی هم بجای تامین اجتماعی بود ، ورشکسته میشد.
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      5 1
      لطفا واضح بگین،چجوری حقوقها اضافه شده؟
      • حشمت RO ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
        3 0
        هیچی یه کلاه بزرگ دیگه رفت سر ما بازنشستگان
    • امیر IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      8 3
      حرفهای آقای شوکت کاملا درسته، دولت باید بودجه جدا گانه در اختیار تأمین اجتماعی بزاره، از همون جایی که برای صندوق کشوری میزارن، نکنه فکر میکنند تأمین اجتماعی شهروند درجه دویه یا برای دولت مدیونی داره!
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      9 1
      پس یک میلیون دویست هزارتومان همسان سازی ۹۹ چیشد رو اوردن براسال۱۴۰۰ محاسبه کردن
      • علی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
        0 0
        بودجه 5 ماه اول 99 برای متناسب سازی و مابالتفاوت 12 ماه مرحله دوم معلوم نشد کجا رفت ؟ چی شد؟ در کدام ردیف هزینه ای غیر مرتبط صرف شد ؟ حالا هم معلوم نیست متناسب سازی تداوم یابد یا بعد از چند ماه یا چند سال بگن کشکه . سازمان ورشکسته شد .
    • فرهاد IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      7 2
      هر جا سخن از بدقولی و سؤمدیریت و بی لیاقتی و دروغگویی باشد نام دولت و دولتمردان حسابی میدرخشد .. عجب دولت تدبیر و امیدی داریم ملت که به غیر از بی تدبیری و ناامیدی چیزی ندیدند
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      5 1
      باسلام دولتیها مارا گیج کردند هرکی یه حرفی میزنه ،باید صبر کنیم ببینیم آخرش چی میشه وهیچکس شفاف ودرست نمیگه بلاخره چقدر به حقوقها اضافه خواهدشد!!ازاین مسئولین برای ما ابی گرم نمیشه تا خدا چی میخواد.
    • مجاهد IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      7 1
      جناب مسول تامین اجتماعی این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست خواست همه ی بازنشستگان و مستمری بگیران صندق تامین اجتماعی که جوانی خود را در کارگاها و بیابان پشت رول گذراندن این است حقوق همکار و غیر همکار در سازمان تامین اجتماعی بلید از بین برود و این ظلم آشکار و تبعیض بر چیده شود
    • رضا IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      4 1
      چرا تاوان ناکار آمدی دولت را باید بازنشستگان تامین اجتماعی بدهند و هر روز کسی میآید ویک حرف ما مربوط میزند. یک خانم خاندار هم می تواند خط فقر را تعریف کند و ماده ۹۶ را اجرا کند
    • علی درستکار AE ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      1 0
      سلام خسته نباشید یک دیپلم اقتصاد ۱۶ میلیون حقوق یک کارگر بعلت داشتن پول و پارت در ده سال بالای دهمیلیون و کارمند خود بیمه در دوسال اخر بیمه اصافه کار غیر از اداره به سازمان پرداخت میکند و یک کارشناس ارشد سازمان جهاد کشاورزی چهارو نیم میلیون حقوق دارد و برایشان عدالت پیاده شده است به اینها توجه شود
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      7 0
      خواهشم می کنم حقوق زیاد کنید . این قدر اذیت نکنید
    • تقی طالبی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      4 0
      جناب شوکت سود شستا که به اقاها واقا زادها پرداخت میشود وجنابعالی وهمکارانتان شستا را واگذار کردین به نورچشمیها برگردانید به سازمان تاورشکست نشه
    • ناشناس AE ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      3 0
      سلام دورد بر شما مئسولین صادق که از حق بیمه دفاع مکنید جناب اقای شوکت شرکت ورشکسته را تحویل نگیرید و حالا که حقوق را افزایش میدهید هزینه بیمارستانهایتان را پنحاه در صد معاف کنید و بقیه هزینه دریافت کنید و خیلی کارها و خواهش دارم فتوکپی حکم حقوق رده بالای سازمان را بدید مردم و بیمه شدگان بزارید ممنو
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      7 0
      باز هم. بازنشسته ها را به بازی گرفتند
    • فرامرز IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      9 1
      پلو را به قشرخاص دادن ته دیگ را به کارگران وبازنشسته انهم ته دیگ سوخته
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      5 0
      خدا کمک همه مردم بکنه
    • محیدی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      6 0
      تامین اجتماعی میخواهد شانه خالی کند ...خلاصه ی این توجیهات
    • ف IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      6 0
      ظرف ۸ سال گذشته تامین اجتماعی را نابود لکن خود را آباد کردید بفرمائید اعضا هیئت امنا و هیئت مدیره ماهیانه چند ده میلیون تومان دریافت می کنید اگر وضع سازمان بد است چه اصراری بر حضور داشته و مستعفی نمی شوید..
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      3 0
      آقایان وزراء و روسا و مدیران تامین اجتماعی اگه عرضه مخالفت کردن با دولت و گرفتن حق کارگر و بازنشسته رو ندارید بیخود میکنید دست و پا میزنید تا پست بگیرید یا حقمون رو درست پرداخت کنید یا خودمون حقمون رو میگیریم
    • حسین شعبانپور IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      2 0
      سلام همجابخوربخوره وقتی به بازنشستگان تامین اجتماعی میرسه صندوق خالیه داره بیچاره ورشکسته میشه تورابخدادست برداریدازاین فیلمهاتون کارگریک عمرزحمت کشیده پول ریخته تاالان استفاده کنه این چه بازیه کشوری لشکری صندوقها شان خالی نیست بماکه میرسه همه کاسه کوزه ها سر مابایدشکسته بشه نکنه میخواهیدعمدامردم را
    • بیژن ضامنی زنگنه IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      8 0
      چرا بین بازنشستگان تبعیض قائل میشوید.واونها را خودی وغیر خودی تقسیم بندی کردید.من یک کارسناس بازنشسته کشاورزی هستم.به اندازه یه آبدارچی شرکت نفت هم بازنشستگی نمی گیرم.چرا آخرین مدرک تحصیلی را هم لحاظ نمی کنید.با این بازنشستگی که می گیرم.شرمم میشه بگم کارشناسم افسوس می خورم چرا صندوقم تامین اجتماعی ش
    • مجید IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      4 0
      با سلام اولا حقوق بازنشستگان محترم تامین اجتماعی باید بین خودشان متناسب سازی بشه یعنی متناسب با سال خدمتی و واریز بیمه باشه و فرق باشه در حقوق بازنشسته ای که 10 سال خدمت کرده با بازنشسته ای که 20 سال خدمت نموده و همینطور بازنشسته ای که 20 سال خدمت کرده با بازنشسته ای که 25 سال سابقه خدمت داشته و...
    • مجید IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      5 0
      ثانیا: بین بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری تبعیضی نباشه یعنی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب با همتای خودشان در کشوری و لشکری یکسان سازی بشه که متاسفانه اینگونه نیست بنده فرزند یک بازنشسته تامین اجتماعی با 33 سال سابقه هستم حقوق پدرم در بهمن 99 مبلغ 2 میلیون و پانصد هزار توم
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      4 0
      بنده فرزند یک بازنشسته تامین اجتماعی با 33 سال سابقه هستم حقوق پدرم در بهمن 99 مبلغ 2 میلیون و پانصد هزار تومان بود در صورتیکه حقوق همکار نظامیم که با 30 سال خدمت در سال 98 بازنشسته شده در بهمن 99 مبلغ 9 میلیون تومان بوده است یعنی 3.5 برابر، این چه عدالتیست؟؟؟!!!!
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      3 2
      می خوان سر بازنشستگان تامین اجتماعی کلاه بزارن. دولت سال 99 رو نادیده گرفته.
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      3 0
      به نظر بنده سابقه خدمت خیلی مهمه حداقل حقوق یک مستمری بگیر با 10 سال خدمت می بایست 3 میلیون تومان باشه و برای افراد با سابقه خدمت بالاتر متناسب با سابقه خدمتی بیشتر بشه. مثلا برای 15 سال خدمت 4.5 میلیون، 20 سال 6 میلیون، 25 سال 7.5 میلیون و 30 سال 9 میلیون تومان بشه و ...
    • بازنشسته IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      1 1
      قابل توجه مسئولین و بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش حقوق های بازنشستگان از محل اندوخته آنها با دو نرخ یعنی حداقل بگیرها و سایر ، خلاف بین شرع و قانون است .اگر دولت بخواهد به حداقل بگیرها کمک کند باید مثل سایر بازنشستکان کشوری از بودجه عمومی انجام دهد. متاسفانه مسئولین سازمان قادر به پیگیری آن نیستند
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      0 0
      این درسته .
    • محمد IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      2 0
      ما بازنشستگان تامین اجتمایی به این افزایش بدون شفاف سازی اعتراض داریم حقوقها باید درست افزایش پیدا کند سازمان ابتدا باید متناسب سازی را عمای کند بعد افزایش ٣٩ در صد را نسبت به اسفند ٩٩ اعمال کند ـ
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 0
      مرحله اول همسان سازی کلاه گذاشتن سره بازنشستگان این بار یه جور دیگه کلاه میزارن...میگن 1200ت مبلغ ههمسان سازیه،39درصدم افزایش سالیانه،چندتام مزایای جانبی؟؟؟فقط چه جوری میشه 4200ت خدا میدونم...کلا نمیفهمن یا بهتر بگم خودشنو زدن به نفهمی...
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      1 0
      باسلام:با فرمول صدوسی درصد اسفند نود و هشت حساب می‌کنم تفاوت زیاد است با فرمول بیست و شش درصد و دویست و چهل هشت هم تفاوت زیاد است، حول و حوش دو تمن یک مبلغی اضاف کردید کدام فرمول.
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      0 0
      قابل توجه بازنشتگان تامین اجتماعی چون گروههای متفاوتی می‌باشند نمیتوانند برای همسان سازی فرمولی مشخص کنند لذا مبلغی حول و حوش دو تمن به همه اضاف کردند تمام تحلیل من این را میگه.
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      1 0
      با سلام و خسته نباشید به شما سروران گرامی چرا فقط 26 درصد به حقوق سال 99 اضافه شده
    • مجتهدین AE ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      1 1
      فیشهای صادر شده با روش اعلام شده(26+درصدو248+هزار تومان) منطبق است ولی خبری از متناسب سازی مرحله 2 نیست!
    • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      4 0
      خدا لعنتتون کنه با این افزایش حقوق ک گفتین ..خجالت بکشین...من مادرم مستمری بگیراست سال قبل 2400گرفته الان توی فیش زده 2800...کجا شده 4میلیون؟؟؟همش 400هزار اضافه شده..همشو میدزدید بعد توی حرف مگید 2میلیون اضاف کردیم توی عمل ثابت کنید دزدا1
    • حسینی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 0
      احکام جدید مستمری دارای وجاهت قانونی نیست چون هرگونه افزایش بایستی بر اساس آخرین حکم باشد
    • علیرضا IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      2 0
      با سلام فقط اسمش متناسب سازیه وگرنه بیخودی گندش کردن مرحله اول ۲۷۰تومن مرحله دوم ۲۲۰تومن توروخدا پیگیری کنین
    • حسنی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      2 0
      آقایان با این نحوه افزایش هم حقوق بازنشسته را کمتر محاسبه کردند وهم باعث کاهش درآمدهای سازمان شدند
    • حمیرا جهانگیری IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      2 0
      مث اینکه اقایون به مزاجشون خوش نیومده یه کوچولو حقوق مستمری بگیران بیشتر شده.خط فقر بالای ده تومانه ما سه و نیم میگیریم اگه بزارید بدن .اونم راضی نیستید؟؟بجای اینکه بگید با این حد تورم این حقوقم بجایی نمیرسه ناراحتید؟چیه برنامه هاتون کمی بهم خورد؟؟؟واقعا متاسفم براتون
    • حسنی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      2 0
      قرار شده بازنگری بشه صبر کنید ببینیم آقایان دیگر چه راهی برای کمتر محاسبه کردن پیدا میکنند
    • علوی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 0
      با حقوق معادل 700 دلار بازنشسته شدم الان با نرخ فعلی دلار 25 تومان باید بگیرم 17 میلیون تومان حالا حساب کردن 5 تومان مدعی هستند شق القمر کردن
    • کارافتاده تامین اجتماعی GB ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      4 0
      خدا نکنه کسی کارافتاده بشه بدبخت دوعالم میشه هم درمخارج منزل دکتر و دارو و هم درجامعه چیکار کنیم زندگی با این حقوق خیلی سخته
    • ناشناس IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      1 0
      به نطر من این مرحله اول و دوم اصلا عملب نمی سود چندین یال ایت که میخواهند حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را افزایش یابند متل پدری که میخواه بچه اش را گول بزند یک جور بار حرفهایش گول میزند بعد هر خودش میخواد همان کار را میکند افزایش حقوق ما هم همین جور هست آخرش با کمترین وجه سرمان را شیره میماند
    • حسنی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      آقایان اول میبایستی افزایش قانونی را برروی احکام اسفند 99 اعمال میگردند بعد هر بودجه اینکه اختصاص یافته براساس سنوات وحق بیمه پرداختی هر نفر تقسیم میگردند حالا چرا این روش ساده را کنار گذاشته وکار را پیچیده کردند؟؟
    • م IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      2 0
      من یک مادرم که چندسال ازهمسرم جدا شدم با مستری پدرم زندگی میکنم چطوری خرج ومخارج دانشگاه بچه هام رو بپردازم
    • حسینی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      حالا بگویید با این همه بگیر وبه بند به هر بازنشسته بابت متناسب سازی دقیقا چند تومان اضافه شده است اگر توانستند جواب بدهند
    • حسنی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 0
      ب راستی آیا درسازمان کسی نبود که احکام صادره رابصورت رندم چک کند تا مجبور نشوید گناه آنرا به گردن نمازافزار بگذارید
    • حمید CZ ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 0
      منه بازنشسته با یه جمع وتفریق ساده در عرض فقط دو دقیقه پی بردم که چه گندی زدید به حقوق ما بعد شما با یکسال کار با این همه میز ودسته ودبدقه وبالا وپایین کردن تبریک وتعظیم به هم وکلاس نهادن ومصاحبه کردن واین همه دفتر ودستک نفهمیدید که دارید چه حسابی میکنید وچه راحت با سرنوشت ما بازی میکنید.لعنت بر شم
    • حسنی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      1 0
      سی سال خدمت چهار وصد بعد بیست سال خدمت سه ونه صدایا این هدایت نیروی کار به سمت بازنشستگی زودتر از موعد نیست
    • فناوری IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      0 0
      جناب شوکت بازی با جامعه کارگی هم بازی مگر وزیر محترم وزارت تعاون و کار عضو شورای عالی کار نیست تمام پارامترهای حقوق را جناب شریتعمتداری در جریان بودند حتی خودشان مشخص کرده اند لذا بیانات جنابعالی بابت افزایش حق مسکن و بن روی حقوق ثابت غیر قبول هست وزیر می توانست در جلسه موضوع را با قاطعیت تمام انجام
    • فناوری IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      0 0
      ادامه از قبل .....انجام دهد منتها بنظر میرسه یه کاسه زیر نیم کاسه هست چرا در سالی که پیش رو انتخابات داریم قشر حداکثری را با روح و روان انها را ازار میدهید نیت شما از این موضوع کاملا" اشکار است تا در انتخابات مشارکت حداکثری اتفاق نیفتد ولی این را بدان اگر حقوق ما را هم پرداخت نکنند در انتخابات شرکت
    • فناوری IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      0 0
      ....ادامه...خواهیم کرد و تا ریال اخر هم حق حقوق خودمان را از شماها خواهیم گرفت و لاغیر درود بر مقام معظم رهبری و مرگ بر مسئولینی که در راستای اهداف دشمن انقلاب اسلامی حرکت میکنند
    • حسنی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      0 0
      اگر پولی که از زمان تاسیس سازمان از حقوق بازنشسته و کارگر کسر کردید بدرستی سرمایه گذاری میگردید حالا لازم نبود بدنبال آقایان باشید که به حرفتان گوش کنند وتنها بخشی از آن را به شما بدهند
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      0 0
      اجرای هم زمان افزایش مستمری ها و متناسب سازی باعث شد تا باافزایش مزایای جانبی ضربه دیگری به غیر حداقل بگيران بزنید تا کی بی تدبیری وکار های عجولانه؟
    • کریم IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      0 0
      وقتی حقوق مستمری بگیران را می خواهند اضافه کنند مسئولان حرف از ورشکستگی نداریم وووو می زنند ولی برای گروهای دیگر این حرفها نیست چرا برای نجومی بگیران نیست حسن اول نجومی برداشت وزیرانش
    • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      0 0
      چرا مجلس طرحی را اجرا نمی کند که کارمندی ٣٠سال کار میکند می‌گوید این کشور ی آ ن لشگری بشود سازمان بازنشستگان تاطرح وقانونش یکی باشد؟
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 0
      مرحله دوم یعنی اردیبهشت حقوق مرااضافه نکردن حقوق من 3850000 تومان است نمی دانم گناه بچهای من چیه که انقدراذیت میکنن
    • آذرمیدخت IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      0 0
      خانمی هستم 60 ساله فوق لیسانس علوم آزمایشگاهی از دانشگاه شهید بهشتی با 23 سال سابقه کار که با 1/800م بازنشسته شدم و اکنون پس از همه اضافه کردن و متناسب سازی دریافتی من فقط 3/900 شده و دو دختر دارم ..ایکاش میشد فقط یکبار هم که شده مبلغی ثابت را به حقوق همه اضافه میکردند که پس از آن هروقت بصورت درص..
    • شیرین عبادی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      خواهشن حقوقها رو زیاد کنید به فکر مستمریبگیر ها و بازنشستگان لشکری باشید از خدا بترسید باما راه بياييد