۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱

با هدف احیای دریاچه ارومیه:

طرح کشت گل محمدی در ۲ هکتار از روستای اسلام تپه میاندوآب آغاز شد

طرح کشت گل محمدی در ۲ هکتار از روستای اسلام تپه میاندوآب آغاز شد

ارومیه – مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از آغاز کشت گل محمدی در زمینی به مساحت دو هکتار در روستای اسلام تپه میاندوآب در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

علی دیانتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این طرح با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان اجرا و با آغاز بهره برداری از آن برای ۴ نفر به صورت مستقیم و برای ۸ نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر و اجرای برنامه‌های ستاد احیا دریاچه ارومیه، توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر، یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی استان است، ادامه داد: امسال بیش از ۳۷ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به گیاهان دارویی شامل ۵.۵ هکتار زعفران، ۱۱.۵ هکتار گل محمدی و ۲۰ هکتار انواع گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.

دیانتی اضافه کرد: سالانه بیش از ۳۸۰ تن انواع گیاهان دارویی از جمله نعنا، پونه، بادرشبو، آویشن، پنیرک و … گیاهان دارویی تولید می‌شود که به صورت تر و خشک یا تهیه عرقیات به بازار عرضه می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل ارزشمندی در راستای ایجاد اشتغال در منطقه است، افزایش ارزش گیاهان دارویی در گرو توسعه کشت، بسته بندی مناسب، بازاریابی و برنامه ریزی برای صادرات آنهاست.

وی افزود: یک کارخانه تولید عرقیات گیاهی و یک واحد خشک کنی و بسته بندی گیاهان دارویی در شهرستان میاندوآب به منظور جذب و فرآوری گیاهان دارویی تولیدی فعال وهمچنین تعداد قابل توجهی از واحدهای تولید عرقیات و گیاهان دارویی خشک و تر به صورت خانگی در شهرستان فعالیت می‌کنند.

دیانتی گفت: در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی یارانه برای خرید نهال گل محمدی، کالندولا یا گل همیشه بهار، پاجوش سماق و بذر رایگان گیاهان دارویی نظیر: رازیانه، زنیان، زیره توسط جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

کد خبر 5186353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha