۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱

بریمانی خبر داد؛

کمک به ۲ هزار و ۶۸۵ کودک ناشنوا برای کاشت حلزون

کمک به ۲ هزار و ۶۸۵ کودک ناشنوا برای کاشت حلزون

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲ هزار و ۶۸۵ مورد کمک به کودکان ناشنوا برای کاشت حلزون صورت پذیرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در خصوص مهمترین اقدامات این بخش در سال ۹۹ در جمع خبرنگاران گفت: در این دفتر ۱۴۰۰ مرکز روزانه حرفه‌آموزی و تولید حمایتی داریم که به ۵۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌کنیم که از این تعداد، ۴۸ هزار نفر از یارانه‌های سهم سازمان بهزیستی برخوردارند.

وی ادامه داد: حدود ۱۷ مرکز پشتیبانی شغلی وجود دارد که ۷۱۰ نفر از معلولان را در رابطه با کاریابی و ارائه خدمات یاری می‌کنند.

به گفته بریمانی، حدود ۵۰۰ نفر در برنامه تشخیص اختلال طیف اوتیسم غربالگری شدند که ۱۸۹ مورد از این افراد به مراکز برای ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی معرفی شدند

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی اظهار کرد: ۲۱ هزار وسیله کمکی و اندام مصنوعی در سال ۹۹ برای نیازمندان تأمین شد. همچنین حدود ۲۶۸۵ مورد کمک به کودکان ناشنوا داشتیم که کاشت حلزون را انجام دهند. در تامین وسائل بهداشتی معلولان ضایعه نخاعی و بسترگراها ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش قرار می‌دهیم که سال ۹۹، ۲۷ هزار نفر از افراد ضایعه نخاعی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بسترگرا بودند که میانگین ۱۸۰ هزار تومان را ماهانه دریافت کردند.

وی بیان کرد: در رابطه با برنامه هنردرمانی در مراکز روزانه و شبانه‌روزی در حال خدمت به افرادی که در این مراکز هستند، خواهیم بود و ۱۵۳۳ مرکز را در این برنامه تحت پوشش داریم. علاوه بر این، ۳۲۰۰ کارشناس آموزش این برنامه هنردرمانی را در این مراکز ارائه می‌دهند. در سال ۹۹، چهار جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان را به صورت مجازی برگزار کردیم و یک نمایشگاه نقاشی کشوری نیز داشتیم که به دلیل شرایط کرونا، در بستر مجازی برگزار شد.

وی در پایان درباره تأمین وسایل توانبخشی برای افراد دارای معلولیت گفت: در سال ۹۹ توانستیم ۱۲۲ هزار وسیله را تهیه و تأمین کنیم و هزینه آن را به افراد دارای معلولیت ارائه دهیم.

کد خبر 5186657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha