۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۴۳

رییس کانون مداحان استان قزوین:

دوگانگی تصمیم گیری در ستاد کرونا بی اعتمادی عموم را در پی دارد

 دوگانگی تصمیم گیری در ستاد کرونا بی اعتمادی عموم را در پی دارد

قزوین - رئیس کانون مداحان استان قزوین گفت: در حالی که اجتماعات مذهبی ممنوع شده اند پروازهای ترک همچنان ادامه دارند و این دوگانگی تصمیم گیری در ستاد کرونا بی اعتمادی عموم را در پی دارد.

سید حسن موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر پیرامون تصمیمات اخیر ستاد کرونا در خصوص وضعیت فعالیت‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی و نیز ممنوعیت برگزاری هر گونه تجمعات مذهبی در این شهرها اظهار کرد: به نظر می‌رسد یک دوگانگی رفتاری در تصمیمات ستاد کرونا در برخورد با مسائل پیرامونی وجود دارد.

رئیس کانون مداحان استان قزوین بیان کرد: همان طور که همه ما می‌دانیم مسافرت‌ها تا حد زیادی روی شیوع ویروس کرونا تأثیر دارد، این در حالی است که هنوز بسیاری از پروازها به خصوص به کشورهایی که آمار ابتلاء و شیوع در آنها با است، نظیر ترکیه بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و یا در تعطیلات سال نو دیدیم که حجم بالای مسافرت‌ها امروز موج چهارم کرونا را رقم زده است.

موسوی تبیین کرد: همواره می‌بینیم که به مساجد و هیئات ابلاغ می‌شود که هیچ گونه تجمعی نداشته باشند در حالی که بازارها و انواع مراکز تجمعی به راحتی به کار خود ادامه داده‌اند، این در حالی است که بچه هیئتی‌ها ثابت کرده‌اند بالاترین میزان مراقبت را داشته‌اند و خود مسئولان هم بر این باورند که پایین‌ترین میزان ابتلاء و بهترین رعایت‌های نکات بهداشتی در این محل اتفاق افتاده است.

وی افزود: این رفتارهای دوگانه باعث شده است اعتماد مذهبی‌ها به تصمیمات ستادی لکه دار شود با این حال ما همچنان همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند تابع تصمیمات ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هستیم.

این مداح قزوینی یادآور شد: در این دوران سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از مشاورین و کارشناسان تلاش کرده است طرح‌هایی را ارائه دهد که در آن بالاترین سطح رعایت بهداشت و برگزاری مراسمات مذهبی در کنار هم اتفاق بیفتد و در مقابل وقتی ستاد کرونا مراسمات مذهبی را منع می‌کند هیچ ایده جایگزینی ندارد.

رئیس کانون مداحان استان قزوین با گلایه از روند تصمیم‌گیری در ستاد کرونای استان قزوین گفت: در ستادهای شهرستانی گاهاً شاهدیم که سازمان تبلیغات دست و پا شکسته و آخرین نهادی است که معمولاً به جلسات دعوت می‌شود و همین امر هم آسیب زا است.

وی تاکید کرد: ما یک جامعه شیعی داریم که مناجات و توسلات در آرامش آفرینی در سطح جامعه بسیار مؤثر است، شرایط بیماری کرونا هم این نیاز را بیش از پیش نمایان کرده است ولی متأسفانه آقایان کمترین توجه را به این امر دارند.

موسوی اذعان کرد: با بازرسی‌هایی که در سطح استان داشته‌ایم علاوه بر دشواری‌های برگزاری هیئات مذهبی در این ایام باید گفت که متأسفانه کمترین بخش توجه مسئولان به موضوعات مذهبی رقم خورده است.

این مداح مطرح استان قزوین خاطر نشان کرد: هم اکنون زمانی است که بچه‌های هیئت پای کار باشند و مطالبه گری داشته باشند، اگر می‌شود تله کابین‌ها و مسافرت‌های خارجی و انواع تجمعات دیگر به کار خود ادامه دهند قطعاً می‌شود هیئات با نو آوری و رعایت تمامی اصول بهداشتی برنامه‌های خود را برپا کنند و تنها نیاز است که یک بازنگری در تصمیمات رخ دهد.

موسوی یادآور شد: بچه‌های هیئت همواره دلسوز جامعه خود هستند و اینها همان‌هایی بودند که در پیک سوم کرونا با پیوستن به طرح شهید سلیمانی توانستند کرونا را که در آن سطح گستردگی قرار داشت شکست دهند.

کد خبر 5187517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کشمرزی AE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 1
      باسلام و احترام برادر عزیزم حاج سیدحسن موسوی بسیار عالی توضیح داده اند و گلایه هایش نیز قابل توجه مسئولان باشد انشاالله که روزی از خواب غفلت بیدار شوند مطمئنا" آنوقت هیچگونه سودی نخواهد داشت و باید در محضر خدا و اهلبیت(ع) جوابگو باشند بازرس کانون مداحان استان قزوین