۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۳۴

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛

نام‌نویسی ۱۹ هزار نفر درانتخابات شوراهای روستای سیستان وبلوچستان

 نام‌نویسی ۱۹ هزار نفر درانتخابات شوراهای روستای سیستان وبلوچستان

زاهدان - معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹ هزار و ۱۳۰ داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای روستایی در این استان نام‌نویسی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ابوذر کوثری اظهار داشت: ۱۹ هزار و ۱۳۰ داوطلب شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای روستایی در استان سیستان و بلوچستان نام‌نویسی کردند که نسبت به دوره پنجم این شوراها ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: امسال در سه هزار و ۵۰۰ روستای سیستان و بلوچستان شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستاها وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۳۸۰ روستا سه نفره و ۱۲۰ روستا شورای پنج ۵ نفره است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: نام‌نویسی داوطلبان شوراهای روستاها در سیستان و بلوچستان با افزایش روبرو بوده و از این میزان داوطلبان شرکت‌کننده، بانوان ۱۰۵ نفر نسبت به دوره پنجم این شوراها افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی در توسعه روستاها مردم این استان حتماً در این انتخابات مشارکت فعال داشته باشند.

کوثری ادامه داد: در مناطق روستایی زیر ۲۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن برای نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی کفایت ولی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار ارائه مدرک تحصیلی لازم بود.

کد خبر 5187965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha