۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت عنوان کرد:

رشد کمی و کیفی انجمن‌های علمی‌ دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رشد کمی و کیفی انجمن‌های علمی‌ دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: رشد کمی و کیفی انجمن‌های علمی دانشجویی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی یکی از نقاط قوت در سال های اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر حسن زائری لطف در نشست هم اندیشی انجمن‌های علمی‌دانشجویی، گزارشی از تعداد انجمن‌های علمی و همچنین فعالیت این انجمن‌ها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه کرد.

وی گفت: ایجاد سامانه انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکیل بانک اطلاعاتی در خصوص این انجمن‌ها و همچنین ایجاد بسترهای مناسب برای برگزاری سمینارها، همایش‌ها، کارگاه‌ها، استارت آپها و کمپین‌ها در سطح ملی از جمله برنامه‌های ما در این راستا بوده است. در طی دو سال گذشته در راستای تشکل انجمن‌های علمی دانشجویی کشوری نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

زائری لطف با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در سطح کل کشور عضو انجمن‌های علمی دانشجویی هستند، اظهار داشت: حمایت‌های مادی و معنوی از این انجمن ها از جمله وظایف ذاتی ما در ستاد و دانشگاه های علوم پزشکی است.

وی بر لزوم همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی با سایر نهادهای دانشجویی تاکید کرد و گفت:  بدون شک حمایت از انجمن‌های علمی  دانشجویی، هم افزایی قابل توجهی را در راستای رسالت دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هدایت انجمن‌های علمی باید همواره به سمت کارآفرینی و  خودکفایی باشد، اظهار داشت: باید در راستای تولید علم، از طریق این انجمن ها گامهای محکمی برداریم.

وی به مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص فعالیت انجمن‌های علمی اشاره کردو گفت: واگذاری طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی به انجمن‌های علمی، فراهم کردن زمینه برای استفاده مطلوب از امکانات، تجهیزات، متخصصان و کارشناسان در جهت اجرای برنامه های مورد نظر و مهیا کردن امکان بازدیدهای علمی محققان و متخصصان و همکاری در برگزاری کنفرانس، سمینار و کارگاه های آموزشی از دیگر مطالبات دانشگاه ها در این زمینه است.

زائری لطف اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی، موضوع انجمن‌های علمی دانشجویی و راهکارهای تقویت و توسعه این انجمن‌ها در سطح دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی است. خوشبختانه طی چند سال گذشته، روند رو به رشدی به لحاظ کمی و کیفی در حوزه انجمن‌های علمی دانشجویی داشته‌ایم و به لحاظ تعدد و تنوع این انجمن‌ها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۷۳۸ انجمن علمی دانشجویی فعال در سطح دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی، مشغول به فعالیت هستند، گفت: این انجمن‌ها حدود ۳۷ هزار نفر عضو دارند و خوشحالیم این تعداد قابل توجه دانشجو و پژوهشگر در انجمن‌های علمی‌دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت‌های خود را با علاقه انجام می‌دهند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت افزود: انجمن‌های علمی‌دانشجویی باید فعالیت‌های خود را به سمت کارآفرینی، تولید علم و انجام طرح‌های تحقیقاتی برای حل مسائل دانشگاه و خارج از آن سوق دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت‌های آموزشی و  پژوهشی در انجمن‌ها داوطلبانه است، فرآیند کسب دانش در انجمن‌های علمی از جذابیت بیشتری برای دانشجویان برخوردار است. از این رو هرچه بیشتر بتوانیم اطلاع‌رسانی کنیم تا دانشجویان بیشتری داوطلبانه در فعالیت‌های علمی و پژوهشی شرکت کنند، ایده‌ها و توانایی‌های بیشتری شناسایی خواهد شد.

کد خبر 5191194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha