۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۵۰

روزنامه لبنانی بررسی کرد؛

بُن‌بست در تشکیل کابینه لبنان/ لزوم فعال‌سازی دولت پیشبرد امور

بُن‌بست در تشکیل کابینه لبنان/ لزوم فعال‌سازی دولت پیشبرد امور

روزنامه «البناء» در مطلبی با بیان اینکه تلاش ها برای تشکیل دولت جدید لبنان با بُن‌بست مواجه شده است، اعلام کرد: در این شرایط فعال سازی دولت پیشبرد امور به ریاست «حسان دیاب» ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی «البناء» مطلبی را در خصوص تلاش‌ها برای تشکیل کابینه جدید لبنان منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: تمامی تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید لبنان با بُن بست مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، در ادامه مطلب روزنامه مذکور آمده است: در حال حاضر، تمامی طرف‌ها در لبنان همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنند و حاضر نیستند در این مواضع تغییراتی بدهند. به همین دلیل تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید به بُن بست رسیده است.

روزنامه البناء همچنین در مطلب خود آورده است: از آنجایی که برخی از رهگذر تشکیل دولت جدید لبنان به دنبال تحقق اهداف و اغراض سیاسی هستند، هیچ چشم‌انداز روشنی در مسیر تشکیل دولت جدید به چشم نمی‌خورد.

روزنامه مذکور در ادامه نیز تأکید کرده است: واضح است که برخی در مسیر تشکیل کابینه جدید لبنان سنگ اندازی می‌کنند. نگاهی هرچند گذرا به وضعیت فعلی نشان می‌دهد هیچ برنامه سازمان یافته‌ای برای تشکیل دولت عملاً وجود ندارد.

روزنامه البناء همچنین یادآور شده است: در چنین شرایطی، لزوم فعال سازی دولت پیشبرد امور به ریاست «حسان دیاب» بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. اما بازهم به نظر می‌رسد که برخی با فعال سازی دولت پیشبرد امور نیز موافق نیستند.

پیش از این، جریان آزاد ملی لبنان به ریاست «جبران باسیل» بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات این کشور منتشر کرد. این جریان در بیانیه خود از اقدامات «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه جریان آزاد ملی لبنان آمده است: آنچه که کاملاً واضح به نظر می‌رسد و جای هیچ شکی در آن وجود ندارد، این است که سعد الحریری عامل تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است.

جریان آزاد ملی لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه که حسن نیت الحریری در زمینه تشکیل کابینه را نشان می‌دهد این است که هرچه سریع‌تر فهرستی از اعضای کابینه جدید را به رئیس‌جمهور میشل عون ارائه دهد.

این جریان همچنین عنوان کرده است: بدون شک تداوم مسیر کنونی و عدم تشکیل دولت لبنان تبعات و پیامدهایی را به دنبال دارد. بنابراین، درحال حاضر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

کد خبر 5192495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیزاده IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      0 0
      هر روز خدا لبنان مشکل کابینه دارد. حالا لطفا گزارشهایی از وصعیت زندگی مردم و تولید و صادرات و وارداتش تهیه شود .