۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳

با وجود اجرای محدودیت ها؛

وضعیت ۱۵ شهرستان آذربایجان غربی قرمز شد/روند صعودی کرونا

وضعیت ۱۵ شهرستان آذربایجان غربی قرمز شد/روند صعودی کرونا

ارومیه – با وجود اجرای محدودیت های اجتماعی از ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی وضعیت کرونایی ۱۵ شهرستان قرمز و دو شهرستان نارنجی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی در این اطلاعیه آورده است، به بر اساس اعلام وزارت بهداشت از تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ وضعیت شهرهای ارومیه، نقده، تکاب، بوکان، میاندوآب، مهاباد، پیرانشهر، شاهین دژ، پلدشت، شوط، ماکو، چالدران، سلماس، چایپاره و خوی قرمز، شهرهای اشنویه و سردشت نارنجی خواهد بود.

این اطلاعیه می‌افزاید، با اعلام هشدار جدی نسبت به روند نگران کننده شیوع کرونا و ضرورت جدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات بویژه اجتناب از دورهمی ها، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه، فعالیت صنوف و … اقدام کنند.

روند شیوع بیماری کرونا در استان صعودی است و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۸۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۲۹۳ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۱۳۱۲ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۹۷ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

۲۴۳ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۴۶ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

در این مدت ۱۹ بیمار شامل ۸ نفر در ارومیه، یک نفر در پیرانشهر، دو نفر در تکاب، دو نفر در خوی، یک نفر در شاهین دژ، یک نفر در شوط، یک نفر در مهاباد، یک نفر در میاندوآب و دو نفر در سلماس جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۴۰۰۴ نفر رسید.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۴۱ هزار و ۴۴۳ تن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

کد خبر 5193488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha