۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶

معاون شبکه بهداشت دیلم:

۳۵ درصد بیماران کرونایی در دیلم مربوط به ۵ هفته نخست امسال هستند

۳۵ درصد بیماران کرونایی در دیلم مربوط به ۵ هفته نخست امسال هستند

بوشهر- معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: ۳۵ درصد از بیماران کرونایی شناسایی‌شده در دیلم، مربوط به ۵ هفته نخست سال جاری هستند.

انتقام عزیززاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص آمار ابتلاء و بستری‌ها در دیلم بیش از حد مجاز وضعیت قرمز بوده و از همین جهت ما در وضعیت فراتر از قرمز قرار داریم.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم افزود: کل بیماران کووید ۱۹ تا هفته اول اردیبهشت‌ماه سال جاری هزار و ۶۰۹ مورد هستند که هزار و ۲۰ مورد آن تا پایان سال ۱۳۹۹ شناسایی‌شده و ۵۸۹ مورد دیگر از آغاز سال ۱۴۰۰ تا هفته اول اردیبهشت شناسایی‌شده‌اند.

وی بیان کرد: کل موارد مرگ از شیوع کووید ۱۹ تاکنون ۳۸ مورد بوده است که ۲۸ مورد آن تا پایان ۱۳۹۹ بوده و ۱۰ مورد آن از آغاز سال ۱۴۰۰ تا هفته اول اردیبهشت اتفاق افتاده است.

۷۶ درصد فوتی‌ها دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند

عزیز زاده اظهار داشت: از ۳۸ مورد مرگ در دیلم، ۲۹ مورد آن یعنی ۷۶ درصد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت بوده و ۹ مورد دیگر دارای بیماری زمینه‌ای سرطان و بیماری‌های مزمن ریوی، چاقی و … بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ۳۸ مورد مرگ در دیلم، ۷۲ درصد مرد و ۳۸ درصد زن بوده‌اند گفت: تعداد کل نمونه‌گیری‌های کووید ۱۹ انجام‌شده از زمان شیوع کووید ۱۹ در دیلم ۴ هزار و ۸۹۷ مورد بوده که سه هزار و ۲۹۸ مورد pcr و هزار و ۵۹۹ مورد رپید تست بوده است.

عزیز زاده اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تعداد ۳۰ مادر باردار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان دیلم شناسایی‌شده است که از این تعداد ۷ مورد در فروردین ۱۴۰۰ مبتلا شده‌اند و در همین راستا با آموزش‌های لازم و پیگیری مکرر همکاران ماما و مراقبین سلامت روند درمان آنها پیگیری و همگی در سلامتی کامل هستند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت دیلم یادآور شد: شهروندان گرامی، برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان تا بهبود وضعیت فعلی، از حضور در تجمعات خودداری نموده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 5198274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha