۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

سند چشم انداز  ۱۴۰۵ آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان تدوین شده است

سند چشم انداز  ۱۴۰۵ آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان تدوین شده است

زاهدان - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سند چشم انداز ۱۴۰۵ آموزش و پرورش استان با در نظر گرفتن موضوع رشد جمعیت دانش آموزی و بررسی موالید استان تدوین شده است.

حمیدرضا رخشانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بررسی وضعیت رشد دانش آموزی و میزان موالید سند رشد دانش آموزی استان را تا سال ۱۴۰۵ تدوین کرده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس این سند تعداد کلاس‌ها و نیروی انسانی جدید مشخص می‌شود و اقدامات و برنامه ریزی لازم برای رفع کمبود آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از همین رو بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۹۹ تعداد ۸۲۵ هزار دانش آموز و ۳۷ هزار ۱۴۴ کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که بر اساس سند فوق ۱۵ هزار و ۷۸۱ کلاس درس و ۱۰ هزار و ۲۴۸ نفر معلم کمبود وجود دارد.

رخشانی با اشاره به اینکه کمبود معلم در سال تحصیلی جاری با جذب سرباز معلم، معلم حق التدریس و تدریس آزاد برطرف شده است، گفت: در سال جاری ۵۱۵۶ کلاس درس تا مهر ماه آماده بهره برای می‌شود.

۱۴ هزار معلم در سیستان و بلوچستان جذب شدند

وی با اشاره اینکه مجوز جذب ۲۰ هزار نفر معلم صادر شده است، افزود: در سال گذشته ۱۴ هزار معلم در سیستان و بلوچستان جذب شدند و مابقی در انتظار صدور مجوز تکمیل ظرفیت هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین به جز این موارد در سه سال اخیر ۸ هزار و ۵۶۱ نفر جذب شده‌اند که ۵ هزار و ۶۵۶۵ نفر آنها مربوط به جنوب استان و مابقی در شمال و مرکز استان جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه، درصددیم تا سند توسعه انسانی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را نیز تدوین کنیم. ادامه داد: تعداد ۳۵۱ هزار و ۱۵۸ دانش آموز استان عضو شبکه شاد هستند و ۴۵۳ هزار دانش آموز در این شبکه عضو نیستند که عمدتاً ساکن حاشیه شهرها هستند.

کد خبر 5204251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha