۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت

تلاش برای گفتمان‌سازی مطالعات بین رشته‌ای قرآن‌بنیان

تلاش برای گفتمان‌سازی مطالعات بین رشته‌ای قرآن‌بنیان

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: از دانشگاه ها استدعا داریم در جهت گفتمان‌سازی مطالعات بین‌رشته‌ای قرآن‌بنیان از ظرفیت انجمن‌های علمی و کمیته‌های تحقیقات و پژوهش استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست مشترک معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور مدیران ارشد معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان این وزارتخانه برگزار شد.

بحث در خصوص مسائل رفاهی دانشجویان علوم پزشکی، بررسی نظام رتبه‌بندی رعد، واکسیناسیون دانشجویان خط مقدم مبارزه با کرونا و وضعیت مالی دانشگاه‌ها از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، مهندس بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت، دکتر سیدعابدین حسینی مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر حسن زائری‌لطف مدیرکل فرهنگی، رحمان خدابنده‌لو مدیرکل دانشجویی، دکتر سیدروح‌الله محمدعلی‌نژاد عمران رئیس مرکز قرآن و عترت، دکتر وحید صرامی دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان حضور داشتند.

دکتر روح‌الله علی‌نژاد عمران رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، اشاره کرد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته مرکز قرآن و عترت توانسته است اتفاق‌های خوبی را رقم بزند، که برگزاری دوره‌های باز آموزی ویژه اعضای هیات علمی و طرح جامع آشنایی با مبانی و روش‌های تدبر در قرآن کریم از جمله این فعالیت‌ها است.

وی گفت: تلاش ما این است که فعالیت‌های ترویجی را به سمت تعمق و تفکر در مبانی قرآنی سوق دهیم تا عزیزان بیشتر با روش‌های حوزه معارف قرآنی آشنا شوند.

علی‌نژاد عمران ادامه داد: در حوزه جشنواره قرآن هدهد و جشنواره ملی قرآن نیز فعالیت‌های مختلفی را صورت دادیم. امسال جشنواره ملی قرآن به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تقاضا دارم تلاش کنند تا ما به‌ازای حدود 30 رشته‌ای که در این جشنواره وجود دارد دوره‌های آموزشی و اجرایی در طول سال در دانشگاه‌ها شکل بگیرد و از این ظرفیت صرفا در جهت یک فعالیت جشنواره‌ای استفاده نشود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: از معاونان استدعا داریم تا در جهت گفتمان‌سازی مطالعات بین‌رشته‌ای قرآن‌بنیان کوشش کنند تا در قالب انجمن‌های علمی و کمیته‌های تحقیقات و پژوهش به گفتمان‌سازی مطالعات بین رشته‌ای قرآن بنیان بپردازند. بنا داریم تا کارگروه‌های قرآنی ویژه بهیاران، دستیاران و سایر دانشجویان را با مخاطب خاص آن برنامه‌ها دنبال کنیم.

کد خبر 5214833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha