۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱

استاندار قزوین:

اتحاد و همکاری راه حل رویارویی با معضلات اجتماعی است

اتحاد و همکاری راه حل رویارویی با معضلات اجتماعی است

قزوین- استاندار قزوین گفت: کار جزیره‌ای نمی‌تواند گره گشای مشکلات اجتماعی باشد و راه حل مهم این مسئله همکاری و اتحاد در عملکرد و تصمیم گیری ها است.

به گزارش خبرنگار مهر هدایت الله جمالی‌پور در نشست شوراهای آموزش و پرورش استان قزوین که پیش از ظهر سه شنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما به عنوان دولتمردان و مسئولین ارشد جامعه موظفیم تا جامعه را به سوی بهتر شدن سوق دهیم و در مسائل اقتصادی به گونه‌ای ورود پیدا کنیم که اقتصاد خانواده‌ها دچار بحران نشود زیرا مشکلات اقتصادی می‌تواند سبب بروز مشکلات اجتماعی باشد.

استاندار قزوین اذعان کرد: توجه به مسائل حوزه اجتماعی مهم و بدیهی است زیرا پایه و اساس زایش معضلات اجتماعی در این کانون شکل می‌گیرد و ذره‌ای بی توجهی در این حوزه سبب ایجاد خطر برای جامعه می‌شود و در نتیجه این مشکلات کوچک به بحران‌های بزرگ تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم اتحاد و همکاری برای جلوگیری از معضلات اجتماعی دانش‌آموزی و مدیریت این حوزه عنوان کرد: کار جزیره‌ای قطعاً نتیجه بخش نخواهد بود بلکه باید مشارکت عمومی در جامعه شکل گیرد و هر دستگاهی در جایگاه خود به ایفای نقش بپردازد زیرا غفلت ما در این حوزه و ابراز پشیمانی سودی ندارد.

این مقام ارشد استانی ابراز کرد: برگزاری نشست‌ها و دعوت از مسئولین مربوطه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان یک امر ضروری است و در اینجا منظور ما صرف بیان گزارشات فعالیت‌ها نیست بلکه ما برای رصد و بررسی میزان مشکلات جامعه به شرایط موجود نگاه می‌کنند و نتیجه را در سطح جامعه بررسی می‌کنیم.

وی گفت: اینکه گزارش عملکردها بیانگر یک وضعیت باشد اما سطح جامعه چیز دیگری را نشان ندهد مورد قبول ما نیست، در این عرصه نیاز داریم تا با همکاری یکدیگر شاهد اتفاقات خوب در جامعه باشیم.

جمالی‌پور تصریح کرد: در ابتدا باید به شناسایی نیازهای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف بپردازیم، لازم است هر دستگاه به فراخور وظایف خود ورود پیدا کند و دلیل ایجاد مشکلات اجتماعی خانواده‌ها و فرزندانشان را مشخص کند که البته انجمن اولیا مربیان نیز می‌توانند از این طریق به بررسی مشکلات اجتماعی بپردازند.

این مسئول ادامه داد: آگاه سازی، گفتمان سازی، و برنامه‌ریزی جامع از دیگر مسائل مهمی است که به مشارکت همگانی محور قرار گرفتن برای گفتمان سازی مهم است که نیازمند مشارکت همگی ما در حوزه رسانه، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی است که بی توجهی در این حوزه می‌تواند مشکلات را چندین برابر کند.

استاندار قزوین عنوان کرد: متأسفانه آفت سیاسی غیر خردمندانه در جامعه بسیار نگران کننده است و رفتار سیاسی غیر خردمندانه ما گاهی سبب پرخاشگری می‌شود که لازم است در این خصوص تدابیر لازم انجام بگیرد زیرا اگر رفتار ما بر اساس سیاست خردمندانه باشد می‌توانیم به منافع خود دست پیدا کرده و بسیاری از مشکلات را در جامعه برطرف کنیم.

وی در پایان گفت: اعتماد سازی مهم‌ترین عنصر در جامعه است، ما باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم و اگر نتوانیم در حوزه اعتماد سازی خوب عمل کنیم با چالش‌هایی نظیر عملکردهای جزیره‌ای و ترجیح منافع شخصی به منافع ملی مواجه می‌شویم.

کد خبر 5214915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha