۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۴۵

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان:

رعایت دقیق دستورالعمل ها و فاصله گذاری اجتماعی اولویت اصلی است

رعایت دقیق دستورالعمل ها و فاصله گذاری اجتماعی اولویت اصلی است

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: اولویت اصلی در شرایط کرونایی استان موضوع مهم پیشگیری و رعایت دقیق دستورالعمل ها، فاصله گذاری اجتماعی و نظارت توسط همه دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان، بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: باید مردم به این باور برسند که کرونا تمام نشده است.

وی اظهار کرد: در جلسات ستاد کرونا مصوبه مطرح شده برای افراد که دارای پی سی آر مثبتی که قرنطینه خود را نقض می‌کنند، باید توسط معاونت بهداشتی شناسایی شده و توسط نیروی انتظامی اعمال قانون شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه سفرهای تابستانی نزدیک است، تاکید کرد: مراکز اقامتی و پذیرش مهمان به عنوان یک فرصت اقتصادی هستند که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان باید نظارت دقیق، سریع و به موقع بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی انجام دهند.

مرادی نافچی تاکید کرد: این استان در پیک چهارم بیماری روزهای بسیار سختی را سپری کرد که این مهم با همکاری بین بخشی به ویژه همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی تا حدود زیادی کنترل شده است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی در شرایط کرونایی استان موضوع مهم پیشگیری و رعایت دقیق دستورالعمل ها، فاصله گذار ی اجتماعی و نظارت توسط همه دستگاه‌های اجرایی است، افزود: همه باید بر تقویت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه نظارت بر حمل و نقل برون شهری لحاظ شود، افزود: در برخی موارد اتوبوس‌های بین شهری به محض خروج از پایانه‌های مسافربری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

مرادی نافچی با بیان اینکه در ناوگان درون شهری دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود که نیازمند نظارت پلیس و اعمال قانون متخلفان است، ابراز کرد: نقش کلیدی و اولویت بیماریابی هوشمند برای پیشگیری از پیک پنجم بیماری کرونا در استان مهم است.

وی گفت: راه اندازی مراکز سه گانه تجمعی کافی نیست بلکه دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به تامین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز همکاری کنند.

کد خبر 5215362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha