۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

استاندار همدان مطرح کرد؛

لزوم برگزاری انتخاباتی با شکوه و منطبق بر قانون در همدان

لزوم برگزاری انتخاباتی با شکوه و منطبق بر قانون در همدان

همدان_استاندار همدان گفت: انتخاباتی با شکوه و منطبق بر قانون و بدون حاشیه برگزار شود.‌

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید شاهرخی در نشست فرمانداران استان که در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت انتخابات و برگزاری قانون‌مدارانه آن، اظهار کرد: انتخابات نماد برجسته از مردم‌سالاری دینی، دموکراسی، جمهوریت و اسلامیت نظام است.

وی با بیان اینکه اصل انتخابات و برگزاری آن یک رویداد منحصر به فرد است که پیشرفت، توسعه و دوام و قوام نظام را به دنبال دارد، ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم نشان از اُنس و مسئولیت‌پذیری بیشتر به توسعه و آبادانی و سیاست‌های جاری کشور است.

شاهرخی اضافه کرد: وظیفه داریم اصول اساسی انتخابات را مد نظر قرار داده و به عنوان مجریان انتخابات، آن‌ها را به دقت جاری و اجرا کنیم.

استاندار همدان افزود: فرآیندهای انتخاباتی، در چارچوب قانون، در هر شرایطی و با هر ترکیب انتخاباتی، انجام و اجرا شوند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران، تا روزهای پایانی فرآیند انتخابات را مرور و کم‌وکاستی‌ها را رفع کنند، افزود: دستگاه‌های دولتی با تمام ظرفیت و امکانات، با ستاد انتخابات استان همکاری و همراهی داشته باشند.

شاهرخی خواستار انتخاب سریع‌تر نمایندگان فرمانداران بر صندوق رأی‌گیری، شد و افزود: طبق قانون، نماینده‌های فرماندار در عین بی‌طرفی، ناظر و مسئول مستقیم اجرایی و مدیریت صندوق‌های آرا هستند.

وی گفت: فضا به گونه‌ای مدیریت شود که عدالت برای همه کاندیداها رعایت و در حق کسی ظلم نشود.

استاندار همدان ادامه داد: با توجه به حساسیت و اهمیت حوزه انفورماتیک و رایانه‌ها در انتخابات، در هر شهرستان نظارت جدی انجام و موانع آن برطرف شود.

شاهرخی گفت: هماهنگی‌های لازم جهت حفظ، نگهداری و حمل و توزیع تعرفه‌ها، توسط فرمانداران انجام شود.

وی نظارت فرمانداران بر صندوقهای رأی را خواستار شد و افزود: فرمانداران نظارت‌های خود را به‌طور جدی بر صندوق‌ها، حمل تعرفه‌ها، محل‌های اخذ رأی، اعضای اجرایی و نمایندگان خود داشته باشند.

استاندار همدان عملکرد استان در بین دیگر استان‌های کشور را رضایت بخش دانست و افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در کلیه حوزه‌های انتخابیه ضروری است.

شاهرخی ادامه داد: فرآیندهای قانونی انتخابات در استان به بهترین شکل انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه آرای مردم حق‌الناس است و همه باید پاسخگو و بی‌طرفانه عمل کنیم، افزود: انجام و اجرای مُر قانون ملاک کلیه فرآیندهای انتخابات باشد.

کد خبر 5221762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha