۹ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۴

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

مردم نباید احساس کنند پشت پرده ای وجود دارد/ شفافیت برای مردم

مردم نباید احساس کنند پشت پرده ای وجود دارد/ شفافیت برای مردم

قیر و کارزین - رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان قیروکارزین گفت: کاندیداهای شورای شهر باید شفاف سازی را مد نظر قرار دهند تا مردم احساس نکنند مساله ای پشت پرده است.

غلامحسین مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پویش شفافیت کاندیداهای شورای شهر در خبرگزاری مهر گفت: داوطلبین شورای شهر می‌بایست در گام اول نسبت به عملکرد خویش به‌طور کامل شفاف سازی و تمام اطلاعات و پیشینه شغلی خود را در اختیار مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه شفافیت کاندیداهای شورای شهر می‌تواند جلوی سوءظن‌ها را بگیرد، افزود: شفافیت اعتماد مردم را نسبت‌به شوراها افزایش و باعث احساس مسئولیت بیشتر آنان می‌شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان قیر و کارزین با تاکید بر نقش و اهمیت شورای شهر و نقش آن در پیشبرد امور شهری اظهار کرد: مدیریت شهری نیازمند افرادی است که خود مشورت و خرد جمعی را باور داشته باشند و برای آبادانی و پیشرفت شهر از ظرفیت عظیم نخبگان و افراد صاحب‌نظر استفاده نمایند.

مرادی انتخابات را نشانه آگاهی ملی و مظهر انگیزه و اراده مردم در تعیین سرنوشت خویش دانست و خاطر نشان ساخت: مشارکت بیشتر مردم، کشور را در مقابل تهدیدات بیمه و امنیت ملی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به مشارکت مردم در صحنه انتخابات ادامه داد: یکی از راه‌های مهم افزایش مشارکت مردم در انتخابات رعایت اصل شفافیت از سوی مسئولان است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قیر و کارزین بیان داشت: مردم باید احساس کنند که پشت‌پرده‌ای وجود ندارد. این فعال سیاسی شهرستان قیروکارزین متذکر شد: مسئولان در تصمیم‌گیری و اجرا باید با مردم صادق باشند و حقایق را بی‌پرده با آنان در میان بگذارند.

وی معتقد است: با شفاف سازی اعتماد مردم به مسئولین و شوراها افزایش و میزان مشارکت آنان در مسائل سیاسی و اجتماعی بویژه انتخابات بیشتر خواهد شد.

مرادی لازمه اعتماد مردم به شوراها را ارائه شفافیت و صداقت نامزدها عنوان کرد و گفت: باید شفافیت قبل‌از انتخاب و در زندگی اجتماعی و هزینه‌های انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر وجود داشته باشد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قیر وکارزین اضافه کرد: در شهرداری و شورای شهر که یک سازمان کاملاً مردمی است و با هزینه مردم اداره می‌شود، این شفافیت باید آشکارتر و برجسته‌تر باشد.

وی با اذعان بر اینکه شورا باید یک سخنگوی فعال و مطلع داشته باشد، تصریح کرد: اعضای شوراها باید با حضور مستمر در بین مردم، پاسخگوی مطالبات و سوالات آنان باشند، چرا که این موضوع می‌تواند امید و اعتماد مردم به منتخبان خود را افزایش دهد.

مرادی در انتها یادآور شد: نبود شفافیت و پاسخ‌گویی به مطالبات مردم قطعاً در قضاوت آنان نسبت به شوراها و مجموعه مدیران شهری تأثیر منفی داشته و مشارکت و همکاری آنان را تضعیف خواهد نمود.

کد خبر 5221942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha