یادداشت مهر؛

اولویت‌های «اسد» پس از انتخابات چیست؟/ بازگشت جایگاه محوری سوریه

اولویت‌های «اسد» پس از انتخابات چیست؟/ بازگشت جایگاه محوری سوریه

وزیر سابق لبنانی در یادداشتی درباره انتخابات سوریه نوشت: خارج ساختن سوریه از وضعیت جنگی، بازسازی کشور و نیز برقراری صلح و ثبات در سوریه از جمله اولویت های «اسد» پس از انتخابات هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «طراد حماده» وزیر سابق لبنانی در یادداشتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سوریه نوشت: روند تحولات نشان از آن دارد که اولویت اصلی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دوره جدید خروج از جنگی است که علیه این کشور به راه افتاده است. از جمله دیگر اولویت‌های اسد، بازسازی سوریه و بازگرداندن صلح و ثبات به این کشور خواهد بود. درخصوص انتخابات ریاست جمهوری سوریه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

اول اینکه انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهور جدید سوریه به این معناست که موازنه داخلی در سوریه برقرار شده است و یک تفاهم داخلی پیرامون عبور از مرحله کنونی در این کشور شکل گرفته است. علت این مسأله آن است که بشار اسد خود یکی از عوامل ثبات سوریه است و می‌تواند به بازسازی این کشور بپردازد و سر و سامانی را به بیتِ سوری بدهد.

دوم اینکه متحدان سوریه در محور مقاومت و نیز دیگر همپیمانان آن نظیر چین و روسیه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی به بازسازی سوریه و برقراری صلح و ثبات در این کشور کمک خواهند کرد تا بدین ترتیب، این کشور از پیامدهای جنگ جهانی علیه خود در امان بماند.

سوم اینکه اوضاع و تحولات سیاسی در کشورهای عربی نشان می‌دهند که این کشورها روابط خود با سوریه را از سر خواهند گرفت. سوریه به اتحادیه عرب بازخواهد گشت و جایگاه منطقه‌ای خود را به دست خواهد آورد.

چهارم اینکه موازنه در نبرد عربی، صهیونیستی پس از جنگ «شمشیر قدس» دستخوش تغییر شده است. اکنون قواعد بازی تغییر کرده و معامله قرن نیز با شکست مواجه شده است. به طور کلی باید گفت که هیچیک از تحولات منطقه‌ای بدون حضور سوریه حل و فصل نخواهند شد.

پنجم اینکه سوریه حرکتی را به سمت اصلاح آغاز خواهد کرد. این برنامه اصلاح گرایانه در سطوح مختلف پیش خواهد رفت. ششم اینکه، در مرحله آتی شاهد آن خواهیم بود که سیاست‌هایی نظیر به کارگیری تروریسم به عنوان ابزاری برای توطئه چینی علیه سوریه فروکش خواهند کرد. از این پس، بیشتر شاهد همکاری‌های بین المللی در سوریه خواهیم بود.

هفتم اینکه لبنان و فلسطین اولین کشورهایی خواهند بود که از شکوفایی، صلح و ثبات سوریه منتفع خواهند شد. بر اساس تمامی آنچه که گفته شد، پر واضح است که صلح و ثبات به سوریه بازخواهد گشت. از این پس شاهد آن خواهیم بود که سیاست تحریم اقتصادی و محاصره اقتصادی مردم سوریه تضعیف می‌شود. اینها جملگی واقعیت‌هایی انکارناپذیر هستند.

کد خبر 5223033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha