۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶

کارشناس سیاسی:

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب اقتدار نظام است

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب اقتدار نظام است

گناوه- کارشناس سیاسی و نویسنده کتاب «راز قطعنامه» گفت: هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین المللی، منطقه‌ای و داخلی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران غضنفری ظهر دوشنبه در نشست مجازی مشارکت در انتخابات در گناوه با اشاره به این سوال که چرا انتخاب رئیس جمهور اهمیت دارد و چه تأثیری در سرنوشت کشور دارد؟ اظهار داشت: رئیس جمهور کسی است که چندین هزار پست مدیریت اجرایی در کشور را به طور مستقیم توسط خود یا غیر مستقیم از طریق وزرا یا سایر افراد انتخاب می‌کند که این نشاندهنده اهمیت جایگاه رئیس جمهور است.

کارشناس سیاسی و نویسنده کتاب «راز قطعنامه» افزود: بر خلاف ادعای جمعی که می‌گویند رئیس جمهور اختیارات ندارد یا اختیارات کمی دارد باید گفت این سخن صحیح نیست و اختیارات رئیس جمهور در کشور قابل مقایسه با سایر مدیران و دستگاه‌ها و قوای دیگر کشور نیست.

وی اضافه کرد: قوای مقننه و قضائیه و حتی نیروهای مسلح به تعبیری وابسته به دولت و رئیس جمهور هستند زیرا بودجه آنها در اختیار دولت و رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور اختیارات گسترده‌ای دارد به همین دلیل انتخاب فردی برای این جایگاه برای کشور بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: نقش و حضور تک تک افراد در انتخابات مهم است و اگر افراد به سرنوشت خود، خانواده و اطرافیان و کشور علاقه مند هستند باید در انتخابت شرکت کنند و فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

غضنفری بیان کرد: در صورت عدم مشارکت این افراد ممکن است فرد انتخاب شده در انتخابات مورد نظر آنها نبوده و آنها اظهار نارضایتی کنند لذا اگر در انتخابات شرکت نکنند باید فرد انتخاب شده را قبول کنند و پیامدهای آن را بپذیرند.

کارشناس سیاسی و نویسنده کتاب «راز قطعنامه» تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد هستند تا انتخابات در کشور ما کم رونق و با حضور حداقلی مردم برگزار شود تا به دنیا بگویند نظام جمهوری اسلامی مقبولیت مردمی ندارد که چهار دهه این هدف را دنبال می‌کنند ولی به یاری خدا و هوشیاری مردم همواره شکست خورده‌اند.

وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری در کشور تا کنون میزان مشارکت بین ۵۰ تا ۸۵ درصد بوده است و در این رنج درصدی انتخابات در کشور برگزار شده است.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: باید سعی کرد که در این دوره از انتخابات مردم حضوری چشمگیر و گسترده داشته باشند که البته عده‌ای در داخل کشور نیز درصدد هستند تا مردم را دلسرد و ناامید کنند تا حضور در انتخابات حداقلی شود.

وی تصریح کرد: هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین المللی، منطقه‌ای و داخلی افزایش می‌یابد.

وی گفت: در صورتی که حضور مردم در انتخابات کم باشد دشمنان نظام آن را به عنوان حربه‌ای تبلیغاتی علیه کشور ما به کار می‌گیرند و بر مبنای آن فشارها و تحریم‌های اقتصادی را علیه کشور افزایش می‌دهند.

غضنفری با اشاره به پیامد کاهش مشارکت در انتخابات در داخل کشور گفت: در داخل کشور نیز اگر رئیس جمهوری با آرا کم بر سر کار بیاید در اعمال سیاست‌ها و برنامه‌های خود ممکن است با اقبال زیاد مواجه نشود و اقتدار وی کاهش یابد.

وی یادآور شد: با رد صلاحیت تعدادی از افراد توسط شورای نگهبان بعضی‌ها می‌گویند این انتخابات رقابتی نیست و همه جناح‌ها کاندید ندارند که این حرف صحیح نیست و از جناح‌های کشور در این انتخابات کاندیداها حضور دارند.

وی در پایان نشست به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

کد خبر 5224712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha