۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۶

استاندار گیلان:

همه ظرفیت ها برای حضور حداکثری در انتخابات استفاده شود

همه ظرفیت ها برای حضور حداکثری در انتخابات استفاده شود

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه اصالت بخشی به صندوق های رأی از دستاوردهای انقلاب است، گفت: همه ظرفیت ها برای حضور حداکثری در انتخابات استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان به مناسبت‌های ۴ و ۱۵ خرداد ماه اشاره و با بیان اینکه مردم مؤلفه اصلی انقلاب توسط امام خمینی (ره) بودند، اظهار کرد: امام راحل مردم را منبع اصلی قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌دانستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و رهبری معظم بارها در بیانات خود مردم را صاحب اصلی این نظام و انقلاب معرفی کرده اند، گفت: به همین واسطه مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات حائز اهمیت است.

استاندار گیلان در ادامه صندوق‌های رأی و اصالت بخشی به آنها، دستاورد ممتاز انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام راحل دانست و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند: «میزان رأی ملت است».

وی با اشاره به اینکه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات چهار مؤلفه مهم است، اضافه کرد: برگزاری انتخابات سالم و امن مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات است.

زارع به تمهیدات پیش بینی شده برای برگزاری انتخابات سالم و امن و پرشور در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: نقش نخبگان، گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و سازمان‌های مردم نهاد در جلب مشارکت عمومی و رونق بخشی به انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

استاندار گیلان رضایتمندی مردم و حضور حداکثری آنان در صحنه انتخابات را زمینه ساز تقویت وحدت و انسجام اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این مسیر با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم تحقق مشارکت حداکثری، تمامی ظرفیت‌ها برای افزایش مشارکت باید به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری ضامن اقتدار و ثبات ملی و تحکیم مردم سالاری دینی است، ادامه داد: با بهره‌گیری از همه فرصت‌ها و ابزارها باید برای تحقق این مهم تلاش شود.

زارع با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع وی روس کرونا تبلیغات در بستر فضای مجازی و از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما انجام می‌شود، گفت: توجه جدی به رعایت دستور العمل های بهداشتی از الزامات است.

وی با اشاره به اینکه کرونا سبک زندگی مردم را تغییر داده است، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در ترغیب مردم به سبک جدید زندگی نقش مهمی دارد و باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری این موضوع به شهروندان اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

استاندار گیلان به نقش اثرگذار شورای فرهنگ عمومی در توجه دادن مردم به سبک جدیدی از استفاده مواهب طبیعی برای پرهیز از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این مهم می‌تواند در قالب اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، به هم‌استانی ها و هم‌وطنان اطلاع رسانی شود.

کد خبر 5226361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha